استرچ چیست؟ چه کاربردی دارد؟

 بنابراین با استفاده از استرچ که لایه پلیمری است، پالت نهایی را بسته‌بندی می‌کنند. استرچ به صورت رولی در عرض، طول و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود و به مقداری که تعداد لایه ها و ضخامت استرچ افزایش یابد، استحکام و میزان کشش آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

انواع پلاستیک استرچ

استرچ فیلم صنعتی : استرچ‌ صنعتی از محصولات در مقابل گرد و غبار، دما، حرارت نور خورشید، خراش و ضربه محافظت می‌کند.

استرچ غذایی (pvc) :  استرچ غذایی قابلیت تماس با مواد غذایی را به صورت مستقیم دارد، از همین رو برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت فیلم استرچ صنعتی ( PE ) با استرچ غذایی ( PVC ) 

فیلم استرچ های صنعتی بیشتر برای بسته بندی محصولات کارخانه ای به کار می روند اما فیلم استرچ های غذایی یا همان پی وی سی بیشتر برای بسته بندی مواد غذایی که باید کاملا بهداشتی باشند.

از لحاظ کاربرد و کشسانی و ضخامت این دو نوع استرچ تفاوت چندانی با هم ندارند، اما به لحاظ شکل ظاهر فیلم استرچ پی وی سی شفاف و براق تر است.

کاربرد فیلم استرچ

یکی از دغدغه‌های مهم برای صنایع مختلف مخصوصاً تولیدکنندگان کالاها و لوازم پرمصرف، سرعت و نحوه بسته‌بندی کالاست. بنابراین برای حمل و انتقال کالا به مراکز پخش مختلف، توزیع و تحویل به مشتری و صادرات کالا از نایلون استرچ استفاده می‌کنند. فیلم استرچ کالایی، نایلونی شکل است.

استرچ دارای سطحی صاف، شفاف، قدرت کشش و چسبندگی بالاست. کاربرد فیلم‌های استرچ به دو صورت دستی و ماشینی پالت است، با این روش‌ها کالا را بسته‌بندی می‌کنند و از محصولات در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کنند. استرچ کاربرد زیادی در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی از جمله بسته‌بندی مرغ، بسته‌بندی گوشت، بسته‌بندی ماهی و دیگر فرآورده های گوشتی و غذایی دارد.

برای بسته‌بندی کالا و محصولات از نمونه‌های گوناگون با قیمت‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد. بنابراین برای مشاهده نمونه کارهای استرچ و قیمت محصولات می‌توانید با کارشناسان شرکت بسپار نگار در ارتباط باشید. استرچ همچنین کالایی اقتصادی و پر کاربرد است. در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از صنایع مختلف مانند کاربران خانگی، کارگاهی و فرودگاهی قرار گرفته است.

برخی از تولیدکنندگان معتبر این محصول از جمله شرکت بسپار نگار طیف گسترده و متنوعی از این محصول را به بازار ارائه می‌دهند. استفاده از نایلون استرچ برای بسته‌بندی کالا و محصولات مختلف از انتقال رطوبت، ضربه و آسیب به کالا جلوگیری می‌کند. همچنین این محصول موجب حمل و نقل مطمئن و سرعت در بسته‌بندی محصولات می‌شود.

فیلم های استرچ

انواع فیلم‌های استرچ

استرچ دستی : این نوع استرچ به روش سنتی نیز معروف بوده و باعث پایین آمدن کیفیت و بالا رفتن هزینه‌ها به علت استفاده از نیروی انسانی می‌شود. این نوع در اکثر موارد در ضخامت 17 میکرون تولید می شود.

استرچ ماشینی : استرچ ماشینی در این روش باعث افزایش بازده در بسته‌بندی محصولات می‌شود و اقتصادی و به‌صرفه است. در استرچ ماشینی بسته‌بندی‌های محصولات کاملاً با دستگاه انجام می‌شود، ضمناً نیروی انسانی در آن دخالت ندارد.

مزیت های استفاده از استرچ فیلم صنعتی 

• محافظت از محصول در برابر تغییرات آب و هوایی به ویژه برای صنایعی که محصولات فلزی تولید می‌ کنند.

• حفظ محصول از گرد و خاک با به طور کامل چسبانده شدن 

• بسته‌ بندی راحت و افزایش سرعت بسته‌ بندی در حین استفاده از محصول

• استحکام محصول

• انعطاف بالای محصول بدلیل استفاده هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی 

• به دلیل ارزان بودن، هزینه بسته‌ بندی محصولات برای کارخانه‌ ها پایین آمده و در نتیجه قیمت نهایی نیز کمتر میشود.

• به دلیل سبک بودن این استرچ نسبت به دیگر نمونه‌ های مشابه، وزن محصول در حین حمل و نقل پایین آمده و همین به کاهش هزینه‌ های حمل و نقل کمک می‌ کند.

نایلون استرچ

ابعاد و مشخصات نایلون استرچ

بسپار نگار برای تولید نایلون استرچ در ابعاد، وزن ها، ضخامت و کشسانی دلخواه و مورد نیاز مشتریان هیچ گونه محدودیتی ندارد و امکان سفارش سازی کاملا اختصاصی برای شما عزیزان وجود دارد.

از پر سفارش ترین محصولات ما میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد لایه : ۱ لایه ، ۲ لایه و ۵ لایه

عرض استرچ : از ۱۰ سانت الی ۱۵۰ سانت

ضخامت استرچ : از ۱۰ الی ۳۰ میکرون

قطر بوبین ۲ کیلویی : داخلی ۰٫۵ سانت ، بیرونی ۶ سانت

قطر بوبین ۵ تا ۱۰ کیلویی : داخلی ۱ سانت ، بیرونی ۹ سانت

رنگ بندی استرچ بسته بندی

اکثر خط های تولید استرچ هیچ محدودیتی ندارد، پس با خیال راحت میتوانید در هر طیف رنگبندی، محصول موردنظر خود را سفارش دهید. بسیاری از مشتریان سوال می پرسند که آیا رنگی کردن استرچ تاثیری در قیمت آن دارد؟ باید بگوییم خیلی هم بی تاثیر نیست زیرا برای رنگی کردن مواد اولیه از افزودنی مستربچ آن هم به میزان خیلی کم استفاده میشود که در نهایت به قیمت نهایی افزوده میشود.

بسپار نگار تولید کننده انواع بسته بندی های پلیمری، پلی اتیلنی، پلی استری، پلی پروپیلنی و ... (darmabasparnegarvira.com)

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.