نکات تمیز کردن خانه و خانه‌داری

در این مقاله قصد داریم سه کاری که تمیز کردن آن مشکل است و معمولا بسیاری از افراد آن را به تعویق می‌اندازند را توضیح دهیم تا آن را به سادگی و در مدت کوتاه انجام دهید و دیگر برای تمیز و مرتب کردن خانه سردرگم نباشید. این کار عبارت‌اند از:

  • پاک کردن کاغذ دیواری

  • پاک کردن انواع لکه لباس

  • تمیز کردن کمد

۱. پاک کردن کاغذ دیواری

دیجی واش1

در صورتی که کاغذ دیواری قابل شستشو دارید برای تمیز کردن کاغذ دیواری، یک سطل را پر از آب گرم کنید و سپس مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. اسفنج را به ترکیب آغشته کنید و با کمک آن، کاغذ دیواری را تمیز کنید. در پایان با یک دستمال نخی ، کاغذ دیواری را تمیز و خشک کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید کاغذ دیواری قابل شستشو را با کمک بخارشوی به سریع‌ترین روش پاک کنید. با این حال حتما مطمئن شوید که پاک کردن کاغذ دیواری به وسیله بخارشوی، آسیبی به آن نمی‌رساند و سالم می‌ماند. در صورتی که کاغذ دیواری غیرقابل شستشو دارید، حتما هفته‌ای یک بار آن را با یک حوله خشک، گرد گیری کنید. این روش کمک می‌کند تا غبار روی کاغذ دیواری ثابت نماند و دیوارتان سیاه نشود. قسمت‌های بالا را نیز می‌توانید با کمک جاروبرقی به آرامی پاک کنید.

2. پاک کردن انواع لکه از روی لباس

به نظر می‌رسد پاک کردن لکه لباس و پارچه یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا در زمینه نظافت لباس‌ و خانه‌داری باشد، با این حال شما می‌توانید با روش‌‌های کاربردی، لکه‌ را از لباستان پاک کنید تا تمیز و سالم باشد.

پاک کردن لکه خون از لباس: پیش از خشک شدن لکه خون، مقداری سرکه سفید روی لکه بریزید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس لکه را با یک دستمال نخی، تمیز و مرطوب پاک کنید. هنگامی که لکه خون کاملا از بین رفت، لباس یا پارچه را با همان روش‌های همیشگی و با آب سرد بشویید. البته ممکن است لکه خون ثابت باقی بماند که بهتر است از خشکشویی اینترنتی کمک بگیرید.

پاک کردن لکه شکلات: پیش از پاک کردن لکه شکلات، هر گونه شکلات جامد را از لباس پاک کنید. سپس قسمت لکه لباس را درون آب سرد قرار دهید و ماده شوینده را به پارچه اضافه کنید. علاوه بر این، سرکه سفید نیز به پاک کردن لکه شکلات کمک می‌کند.

پاک کردن لکه چای و قهوه: روی پارچه لباس یک اسفنج خیس بکشید یا لکه چای یا قهوه را درون آب سرد قرار دهید، سپس مقداری ماده شوینده به آب اضافه کنید. در صورتی که لکه قهوه یا چای تثبیت شده است، ماده شوینده آنزیم‌دار راه حل مناسبی است.

پاک کردن لکه روغن: به منظور پاک کردن لکه روغن یا کره می‌توانید از نشاسته ذرت، جوش شیرین یا نمک استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه روی لکه بماند. پس از پاک شدن لکه، لباس را با یک صابون معمولی و بدون عطر بشویید.

نکته: در صورتی که در پاک کردن لکه لباس تردید دارید، مراحل پاک کردن آن را در خانه نمی‌دانید یا ممکن است لکه ثابت باقی بماند و لباس خود را از دست بدهید، حتما لباس یا ملحفه خود را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید تا هر نوع لکه را به سادگی پاک کند.

این روزها خشکشویی آنلاین بهترین انتخاب است، چرا که کارشناس خشکشویی لباس کثیف و لکه‌دار را از شما تحویل می‌گیرد و پس از لکه‌بری، شستشو و اتو، لباسِ تمیز و فاقد هر گونه لکه را در محل به شما تحویل می‌دهد.

3. تمیز کردن کمد لباس

دیجی واش2

ابتدا تمام لباس‌های داخل کمد را خارج کنید و آن‌هایی که نمی‌خواهید را کنار بگذارید تا کمد لباس‌تان خلوت‌تر شود. همچنین لباس‌های کثیف را می‌توانید به خشکشویی آنلاین بسپارید تا در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.

سپس لباس تابستانه و زمستانه، لباس خانگی و لباس مجلسی و اسپرت را از یکدیگر جدا کنید و تنها لباس‌های فصل را داخل کمد لباس قرار دهید. برای مثال اگر در فصل تابستان هستید، لباس‌های زمستانه را داخل کاور یا چمدان قرار دهید تا کمدتان شلواغ نشود.

لباس‌های خانگی را در گوشه‌ای از کمد تا یا لوله کنید، اما به منظور بهم نخوردن کمد و مرتب کردن کمد لباس، می‌توانید از سبد یا جعبه لباس استفاده کنید و لباس‌های خانگی‌تان را داخل آن قرار دهید. لباس های مجلسی باید نو و سالم باقی بمانند و بهتر است آن‌ها را داخل کاور از جالباسی آویزان کنید.

در پایان کفش‌ها و اکسسوری‌ها را داخل جعبه‌هایشان قرار دهید تا کمد آشفته نشود. همچنین در این صورت لباس و کمد به وسیله آلودگی و گرد و خاک کفش‌ها کثیف نمی‌شوند و اکسسوری‌ها ناپدید نخواهند شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.