به گزارش «ایسنا» محسن پورسیدآقایی درباره کمبود ظرفیت حمل و نقل عمومی با وجود افزایش قیمت بنزین، گفت: مردم حق دارند که انتظار داشته باشند با تغییرات قیمت سوخت، وضعیت حمل و نقل عمومی بهتر شود. در همین رابطه شهردار تهران و وزیر کشور نیز مکاتباتی با دولت داشته و پیشنهاد داده‌اند بخشی از درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت و اعمال سهمیه‌بندی، به خرید اتوبوس‌های جدید و توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. وی تاکید کرد: حالا که استقبال مردم از حمل و نقل عمومی بهتر شده، باید از این فرصت استفاده کنیم؛ چراکه تجربه نشان داده معمولا در پی افزایش هزینه‌ها یک تا دو ماه مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، اما اگر امکانات کافی نباشد، پس از این مدت دوباره به خودروی شخصی روی می‌آورند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد میزان کاهش ترافیک پایتخت در پی افزایش قیمت بنزین با بیان اینکه عدد دقیقی ندارم، گفت: در هفته اول پس از اعلام تغییر قیمت بنزین، در مترو شاهد افزایش ۱۱ درصدی مسافران بودیم، به این ترتیب که روزانه حدود ۲۰۰ هزار سفر بیشتر از عموم هفته‌های گذشته با این ناوگان انجام شد. در شبکه اتوبوسرانی نیز به‌خصوص در خطوط تندرو (BRT) تعداد مسافران افزایش یافته بود. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، کارشناسان ترافیکی نیز معتقدند با توجه به زمان‌بر بودن پروسه تولید اتوبوس و واگن مترو و از آنجا که دست‌کم یک تا دو سال زمان لازم است تا اولین ناوگان تولید شده به دنبال عقد یک قرارداد، تحویل شهرداری شود، تقویت ناوگان و افزایش ظرفیت شبکه مترو و اتوبوسرانی به‌ویژه در کلانشهرها باید به‌عنوان مقدمه تغییرات بنزینی از پیش دنبال و شرایط برای پذیرش مسافران جدید ناوگان حمل و نقل عمومی مهیا می‌شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره تغییر زمان اجرای طرح ترافیک تا پایان سال نیز که یکی از پیشنهادهای مطرح شده در نامه پلیس به شهردار تهران بود، در جمع خبرنگاران گفت:‌ پلیس پیشنهاد داده بود زمان اجرای طرح ترافیک از ساعت ۱۹ به ۱۷ کاهش پیدا کند اما با دلایل کارشناسی پلیس را متقاعد کردیم که کاهش دو ساعته زمان پایان طرح ترافیک به افزایش بار ترافیک منجر خواهد شد و عکس نتیجه‌ای که پلیس انتظار دارد را به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب در نهایت ساعت ۱۸ به‌عنوان زمان پایان طرح ترافیک اعلام شد و تلاش کردیم نتیجه تصمیم‌گیری در این خصوص در نهایت به نفع مردم و شرایط ترافیک شهر باشد.