به گفته وی علاوه بر این می‌توان برای جبران فقر سرانه‌های خدمات شهری در حوزه تفریح و شادی(شهربازی و...) با استفاده از الگوی پیاده شده در استرالیا از امکانات بازار سرمایه استفاده کرد. براساس این گزارش، استفاده از صکوک اجاره به پشتوانه دارایی‌های منجمد و راکد شهرداری امکان اجرای پروژه‌های شهری که نیاز به منابع نقدی قابل توجه دارد برای شهرداری فراهم می‌شود. همچنین انتشار اوراق صکوک منفعت نیز به شهرداری این امکان را می‌دهد که به جای دریافت درآمدهای خرد و تدریجی، در ابتدای سال از منابع مالی بخش‌های مختلف همچون بیلبوردهای تبلیغاتی یا قطار شهری بهره‌مند شوند. در عین حال صندوق املاک و مستغلات هم شرایطی را فراهم می‌کند که مطابق آن شهرداری با تجمیع منابع خرد امکان نوسازی یا ساخت پروژه‌های بزرگ مقیاس را در شهر پیدا کند.

مدیرعامل فرابورس ایران در بحث‌های توسعه شهری، بحث زیر ساخت‌ها، حمل و نقل و قطار شهری به تامین مالی از طریق گزینه صکوک منفعت اشاره کرد و افزود: شهرداری یا سازمان‌هایی که وابسته به شهرداری هستند صکوک منفعت را می‌توانند جایگزین دریافت درآمدهای خرد خود کنند؛ به این ترتیب که با اوراق منفعت کل درآمد قطار شهری را یکجا در ابتدای سال در اختیار بگیرند.او صکوک اجاره را نیز گزینه مناسبی برای تامین مالی شهرداری دانست و گفت: با توجه به دارایی‌های سنگین شهرداری تهران که عموما منجمد و راکد است و استفاده‌ای از آنها نمی‌شود صکوک اجاره می‌تواند منابع مالی شهرداری تهران را تحریک کند.هامونی پیشنهاد کرد در بحث سلامت شهری و بحث‌های توریسم سلامت، شهرداری پروژه‌هایی را در قالب صندوق پروژه تعریف و از طریق بازار سرمایه تامین مالی کند.

او همچنین به بازار دارایی‌های فکری برای حراجی‌های هنری در حوزه هنر شهری اشاره و اظهار کرد: موضوع «اقتصاد شادی» مدتی است در استرالیا مطرح شده و تبدیل به یک رشته تحصیلی شده که در دانشگاه‌های استرالیا تدریس می‌شود و این موضوعی است که واقعا تهران به آن نیاز دارد. پروژه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی را می‌توان تعریف و از طریق بازار سرمایه تامین مالی کرد. به گفته هامونی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مستغلات می‌تواند کاربرد بالایی در شهرداری تهران داشته باشد و مشارکت مردم در بازار سرمایه از طریق «ریت»ها انجام شود. در حال حاضر «ریتی» در بازار سرمایه وجود ندارد. صندوق‌های زمین و ساختمان هم جزو این گروه نیستند چون صندوق املاک و مستغلات محسوب نمی‌شوند. مدیر عامل فرابورس ایران همچنین پیشنهاد کرد: شهرداری زمینی را در اختیار بازار سرمایه قرار دهد تا بازار سرمایه در قالب صندوق پروژه نهادهای مالی فعال را در یک مرکز مالی تجمیع کند. تشکیل یک مرکز مالی در کشور می‌تواند صرفه ناشی از مقیاس ایجاد کند، ترافیک را کنترل کند و منافع بسیار دیگری داشته باشد. قطعا این پروژه که تامین مالی آن از طریق بازار سرمایه هم صورت بگیرد بسیار سودآور خواهد بود. حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری تهران که پیش از حضور در شهرداری تهران مطالعات زیادی درخصوص الگوهای نوین تامین مالی شهرها انجام داده است در این جلسه عنوان کرد: جمعیت بالا، سطح درآمد متنوع و سبک زندگی در تهران سه مولفه مهمی است که این شهر را به بازاری مطمئن برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.او افزود: معمولا در دنیا هزینه‌های شهری از طریق کمک‌های دولتی، عوارض مردمی خدمات شهری و سرمایه‌گذاری و فاینانس تامین می‌شود و بازار سرمایه یکی از بهترین گزینه‌های تامین مالی است و ما نیز باید از این ابزار مهم اقتصادی برای شهرداری تهران بهره برداری کنیم.