۱- آیا من اغلب در مورد بهره‌وری کارکنان (به طور صریح یا بدون اینکه بیان کنم) نگرانی دارم یا آن را زیر سوال می‌برم؟

۲-آیا دائما می‌خواهم از هر ذره پیشرفت انجام شده مطلع شوم؟

 ۳-آیا من به سوابق موجود در سیستم نگاه می‌کنم تا بررسی کنم آیا کسی واقعا آنچه را که خواسته‌ام انجام داده است؟

۴- آیا اختیار دیگران را برای درگیر نگه داشتن خودم با اقدامات محدود می‌کنم؟

۵-آیا تفویض وظایف برای من دشوار است، زیرا به انجام آنها اعتماد ندارم؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است، احتمالا یک مدیر خرد هستید.

اقداماتی برای محدود کردن مدیریت خرد:  

   اقدامات «من». آنچه که باید خودتان به عنوان مدیر ارشد روی آن کار کنید تا تمایلات مدیریت خرد خود را مهار کنید.

   اقدامات «آنها». برای ایجاد اعتماد و مشارکت در راه‌های درست و در زمان‌های مناسب، باید با اعضای تیم خود روی آن کار کنید. اگر فکر می‌کنید آنها نیز ممکن است مدیریت خرد باشد، مطمئن شوید که این اقدامات را به سمت مدیران تیم رهبری خود هدایت می‌‌‌کنید.

مدیریت خرد درون خود را مهار کنید: وقتی نوبت به اقدامات «من» می‌رسد، رویکردهای جدیدی را برای توقف مدیریت خرد اتخاذ کنید. مثلا:  

   در مورد برخی از سوالات کلیدی فکرکنید تا مشخص کنید در انجام چه کاری کوتاهی می‌کنید. از خود بپرسید: «آیا واقعا با مقدار زمانی که امروز صرف نظارت می‌‌‌کنم، به کسب و کار ارزش می‌‌‌دهم؟ آیا می‌توانم آن زمان را به فعالیت‌های استراتژیک‌تر اختصاص دهم؟ فکر کنید اگر توجه خود را تغییر می‌دادید به چه چیزی می‌رسیدید. زمانی را در برنامه خود قرار دهید تا به طور منظم روی این سوالات کار کنید.

   یک مقیاس تکامل را از یک تا ۱۰ تنظیم کنید (برای مثال، تکامل می‌تواند به میزان عملکرد یک پروژه یا یک محصول اشاره کند). از خود بپرسید که آیا برای ۱۰ فشار می‌آورید در حالی که ۸ کافی است.

   تکرار کنید: «راه من تنها راه نیست.»قانون ۸۰/ ۲۰ را به کار ببرید: در ۸۰‌ درصد موارد، کارمند را رها کنید تا به روش خودش یک فعالیت را انجام دهد. در ۲۰‌درصد موارد، کارمند را راهنمایی کنید تا این کار را به روش شما انجام دهد.

بیشتر اعتماد کنید، کمتر مشارکت کنید: برای اقدامات «آنها»، ابتدا از قانون طلایی « اعتماد» برای پیشروی کارکنان دورکار به‌طور پیش‌فرض پیروی کنید.

به اعضای تیم خود اجازه دهید تا از طریق چالش‌ها به طور مستقل کار کنند. تعداد پست‌های بازرسی (جلسات کنترلی) را کاهش دهید. بپرسید که تیم شما چگونه از تعامل شما سود می‌‌‌برد، نه اینکه چگونه از تعامل با تیم خود سود خواهید برد.حفاظ‌هایی را برای قبل، حین و بعدازاقدامات تنظیم کنید تا از مدیریت خرد جلوگیری کنید. مثلا:

   توانمندسازی اعضای تیم: اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم تاثیر و چارچوب آنچه از آنها انتظار می‌رود را درک می‌کنند.

   روی نتایج تمرکز کنید: با وسواس وقت خود را در مورد زمانی که تیم برای انجام کار یا نحوه انجام آن اختصاص می‌دهد، تلف نکنید. آنچه مهم است این است که آنها در چارچوب زمانی توافق شده به نتیجه برسند.

   انعطاف‌پذیر باشید: به افراد این فرصت را بدهید که در چه زمانی، کجا و چگونه می‌توانند بیشترین خلاقیت و بهره‌وری را داشته باشند و کار کنند.

   برای بدترین حالت برنامه‌ریزی کنید: این باعث می‌شود افراد احساس اعتماد کنند و به توانایی خود برای رسیدگی به مشکلات اطمینان داشته باشند.

   سرزنش نکنید: سرزنش فورا عزت نفس و پیوندهای اعتماد با کارکنان شما را از بین می‌برد. بر درس‌‌‌هایی که از شکست‌‌‌ها آموخته‌‌‌اید تمرکز کنید. اجازه دهید تیم شما پاسخ بدهد که دفعه بعد چه کاری را بهتر می‌تواند انجام دهد. به یاد داشته باشید، رهبران اجرایی که برای تغییر رویکرد مدیریت خرد کارکنان تلاشی هماهنگ و متمرکز می‌کنند، در نهایت تیم‌های موفق‌تری خواهند داشت. چه کسی این را نمی‌خواهد؟