تشویق به واکسیناسیون:  واکسیناسیون بهترین راه برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید- ۱۹ است و کسانی که واکسینه شده‌اند شش برابر کمتر احتمال دارد در بیمارستان بستری شوند و ۱۴ برابر کمتر در معرض خطر ابتلا به کووید- ۱۹ قرار می‌گیرند. در یک نظرسنجی از ۵۴۳ کارفرمای آمریکایی که در ماه نوامبر انجام شد ما دریافتیم بیش از نیمی از آنها (۵۷درصد) در صورتی که اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (OSHA) و محاکم قضایی تایید کنند، برنامه‌‌ریزی واکسیناسیون کووید-۱۹ را برای کارمندان اجباری خواهد بود.

سیاست بازگشت به محل کار را بررسی کنید:  ۲۷درصد از شرکت‌هایی که به نظرسنجی ماه نوامبر ما پاسخ دادند گزارش دادند همه کارمندانی که مشاغل آنها از راه دور قابل انجام است به محل کار بازگشته‌‌اند و ۵۶ درصد گزارش کردند که کارمندان بسیاری هنوز دورکار هستند و برخی از این کارمندان بازگشته‌‌اند. ما انتظار داریم اکنون شرکت‌‌های بیشتری سیاست بازگرداندن کارمندان دورکار به محل کار را متوقف کنند تا زمانی‌که اطلاعات بیشتری درباره قابلیت انتقال و شدت سویه اومیکرون و توانایی آن برای فرار از مصونیت ایجاد شده توسط واکسن‌‌ها و عفونت‌‌های قبلی مشخص شود. خطر انتقال کووید- ۱۹ در محل کار ارتباط زیادی با میزان آلودگی در جامعه دارد. کسب‌‌وکارها می‌توانند با عدم بازگشت کارکنان دورکار خود به ادارات در جوامعی که نرخ ابتلای هفتگی فعلی پایین است (کمتر از ۱۰ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰) از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کنند. شرکت‌ها می‌توانند این خطر را با به تاخیر انداختن بازگشت کارکنان یا با کاهش تعداد کارمندان در محل کار از طریق کار ترکیبی و برنامه‌های ناهمزمان کاهش دهند.

  کاهش قرار گرفتن در معرض بیماری از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی: برنامه‌های انعطاف‌‌پذیر و کار از راه دور به ایجاد فاصله اجتماعی قابل قبول کمک کرده است. علاوه بر این، کارفرمایان در حال انتقال تدریجی یا به صورت پلکانی کارکنان از راه دور به محل کار هستند تا با اتخاذ روش‌های جدید کار، ایمنی را افزایش دهند. کارفرمایان می‌توانند از تکنیک‌‌‌های اقتصاد رفتاری استفاده کنند تا کارکنان را برای حفظ فاصله اجتماعی در محل کار «وادار»  کنند. اگر ظرفیت یک اتاق کنفرانس باید دو‌نفره باشد، مطمئن شوید که فقط دو صندلی در آن وجود دارد.

 بهبود تهویه‌هوا:  تهویه ساختمان بر انتقال بیماری تاثیر می‌گذارد و افزایش میزان هوایی که در داخل خانه جریان دارد، احتمال عفونت در محل کار را کاهش می‌دهد. بهبود تهویه همیشه نیاز به بازسازی پرهزینه ندارد. بسیاری از محل‌‌های کار می‌توانند تبادل هوای بیشتری را اضافه کنند و سیستم‌‌های هواساز موجود را بازسازی کنند.

 اجباری بودن استفاده از ماسک در سازمان: نظرسنجی ماه نوامبر ما نشان داد ۹۰ درصد از کارفرمایان به اجباری کردن زدن  ماسک در مکان‌های سرپوشیده نیاز دارند. بیش از ۵۸درصد بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون نیاز به ماسک داشتند و بیش از ۷۰درصد دستور استفاده از ماسک را در همه مکان‌ها گزارش کردند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) توصیه می‌کند اگر انتقال جامعه زیاد یا قابل توجه است در داخل مکان‌های سرپوشیده با دیگران، چه واکسینه شده یا نشده، از ماسک استفاده کنید، در محل کار، برخی از کارفرمایان کارمندان واکسینه نشده را از ورود به مناطق خاصی که استفاده از ماسک در آنها دشوار است، مانند کافه تریا یا سالن‌های ورزشی، محدود می‌کنند.

  تشویق به انجام ‌تست کرونا: ۸۴درصد از کارفرمایان پاسخ‌دهنده به نظرسنجی ما گفتند آنها قصد دارند آزمایش منظم ارائه دهند، از جمله برخی از کارفرمایان که دستور واکسن را اجرا نکرده‌اند و قصد انجام آن را ندارند. از بین کارفرمایانی که برنامه‌‌ای برای انجام آزمایش دارند، ۸۰ درصد قصد دارند حداقل به صورت هفتگی آن را انجام دهند. با این‌حال، تامین منابع کافی هنوز در بسیاری از کشورها یک چالش است.

  برای از سرگیری مجدد مسافرت و ماموریت‌ها احتیاط کنید:  بسیاری از شرکت‌ها سفرهای تجاری را در اوایل بیماری همه‌‌گیری کاهش داده یا حذف کردند و بسیاری از آنها با اطلاع از سویه اومیکرون، سفرها را از سر گرفتند. این سویه می‌تواند خطر سفر را افزایش و تغییر سریع قوانین بین‌المللی خطر قرنطینه یا اختلال در سفر را افزایش دهد. انواع مسری‌تر به این معنی است که رهبران سازمانی باید درباره اجازه دادن به کارمندان برای سفر به مکان‌هایی که خطر ابتلا به کووید- ۱۹ در آنها وجود دارد، احتیاط کنند. در عوض باید از آنها بخواهند جلسات کاری را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

  ارائه برنامه‌های انعطاف‌پذیر و حمایتی : بسیاری از محل‌‌های کار در ماه‌های آینده  موارد جدید کووید- ۱۹ را تجربه خواهند کرد. کارفرمایان باید صادقانه درباره ارائه تسهیلات و مرخصی برای قرنطینه افراد گفت‌وگو کنند و در عین حال به حریم خصوصی اطلاعات پزشکی کارکنانی که گزارش کرده‌اند به کووید-۱۹ مبتلا هستند، احترام بگذارند.

 حمایت از مراقبت‌های سلامت روان:  توجه به نیازهای سلامت روانی کارکنان در ماه‌های آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. میزان افسردگی و اضطراب در طول همه‌گیری جهانی افزایش یافته است. بسیاری در سوگ درگذشت دوستان و عزیزانشان عزادارند. کارفرمایان می‌توانند با ارائه خدمات سلامت روان و برنامه کاری منعطف و سیستم کار ترکیبی به همدلی و همراهی با کارمندان بپردازند.

 روی اقدامات اثربخش فعلی باقی بمانید:  در آخر توصیه می‌کنیم کسب و کارها درباره اینکه کدام اقدامات برای محدود کردن شیوع کووید- ۱۹ موثر است و کدام یک ارزش محدود دارند، به روز باشند. به عنوان مثال، ما متوجه شدیم که اکثر مشاغل غربالگری درجه دمای بدن افراد را که ثابت شده بود در کاهش انتقال در محل کار بی‌اثر است، حذف کرده‌اند. همچنین اکنون می‌‌دانیم نظافت ساده برای محافظت در برابر عفونت‌های کووید-۱۹ در بیشتر موارد کافی است و ضدعفونی را می‌توان برای سطوح با تماس بالا، پرتردد و مکان‌‌های با یک مورد دیده شده کووید- ۱۹ استفاده کرد.

کووید- ۱۹ یک تراژدی بشردوستانه بوده و برنامه‌های کسب و کار در سراسر جهان را تغییر داده است. متاسفانه، این بیماری همه گیر به همین زودی پایان نخواهد یافت. در نتیجه، کارفرمایان و کارمندان آنها باید همچنان زیرک بمانند. همان‌طور که شرایط مکانی ایجاب می‌کند، کارفرمایان باید هوشیار بمانند و فرآیندهای موجود و جدیدی را اجرا کنند که ثابت شده است علاوه بر رفع نیازهای سازمان، کارکنان، مشتریان و جوامع را ایمن نگه می‌دارد.