قدردانی‌از کارکنان‌تان را به‌صورت علنی بیان کنید

کارکنان درجه یک و توانمند معمولا به این دلیل بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌دهند که انتظار دارند قدر زحمات و کارهایشان دانسته ‌شود. قدردانی زبانی از کارکنان هیچ هزینه‌ای برای مدیران ندارد اما اثرات معجزه آسایی برای تداوم عملکرد درخشان کارکنان دارد و به همین دلیل هم هست که توصیه می‌شود قدردانی از کارکنان به‌صورت علنی و در برابر همکاران آنها صورت پذیرد، چرا که این اقدام هم باعث می‌شود تا احساس رضایت شغلی و شادی در کار افراد مورد قدردانی افزایش یابد و هم برای سایر کارکنان الگوسازی صورت پذیرد.

  از پخش شدن مطالب شادی‌آور و خنده‌دار در محل کار نترسید

پروژه‌های کاری و وظایف متعدد کارکنان فشار زیادی را بر آنها وارد می‌آورد و به همین دلیل لازم است که برای کاهش فشارها و اضطراب‌های ناشی از کار از هر فرصتی استفاده کرد و چه فرصتی بهتر از طرح شدن جوک‌ها یا پخش کلیپ‌های خنده‌دار و بامزه در بین کارکنان طی ساعات استراحت یا صرف ناهار. البته در این میان باید توجه داشت که طرح شدن این جوک‌ها یا کلیپ‌ها حرمت افراد و محیط کار را خدشه دار نکند.

  برای کارکنان‌تان گل بخرید

گل‌ها علاوه بر اینکه زیبا هستند و رایحه خوشی را در محل کار پراکنده می‌کنند می‌توانند احساس خوشایندی را در تمام کارکنان پدید آورند و انرژی مضاعفی را به آنها هدیه دهند. تحقیقات نشان داده که وجود گل و گیاه در محیط کار باعث افزایش خلاقیت افراد شده و آنها را به کار بیشتر و بهتر تشویق می‌کند و چه بهتر که این گلی که وارد محل کار می‌شود به‌عنوان یک هدیه به کارکنان داده شود تا یک نوع سپاسگزاری از زحمات آنها تلقی شود. مهم‌تر از همه اینکه گل یکی از ارزان‌ترین هدایایی است که شما می‌توانید برای کارکنان‌تان تهیه کنید.

  همیشه به کارکنان‌تان لبخند بزنید

به عقیده من سریع ترین و ساده ترین و در دسترس ترین گزینه برای شاد کردن کارکنان در محل کار، لبخند زدن به آنهاست.

هیچ کس از رئیس یا مدیری که اخمو و عبوس است خوشش نمی‌آید و از کار کردن برای او احساس شادی نمی‌کند در حالی که همه کارکنان از اینکه رئیس‌شان به آنها لبخند می‌زند احساس شادی و رضایت خواهند کرد و به این نتیجه می‌رسند که همه چیز روبه‌راه است و می‌توان به آینده امیدوار بود. جاری شدن لبخند بر لب مدیران، این اطمینان را به کارکنان شان می‌دهد که می‌توان به آن رئیس نزدیک شد و با او پیوند دوستی بست. (ادامه دارد)

Alavitarjomeh@gmail.com