نستله در انتظار آینده است

بخش اسنک نستله اوج می‌گیرد

بخش اسنک و خوراکی‌های سبک نستله از زمان ظهور همه‌‌گیری کووید به‌شدت رشد کرده است، احتمالا به این دلیل که مردم بیشتر در خانه می‌‌مانند و برای صبحانه، ناهار و شام بیرون نمی‌‌روند. شاید مفهوم سه وعده غذایی در روز با پایان یافتن کرونا تمام شود، اما دلیلش هرچه باشد، اسنک‌ها به یک گرایش محبوب در بین مردم تبدیل شده‌اند. اما این اتفاق بسیار فراتر از یافتن یک حس رضایت‌بخش از خوردن یک شکلات شیرین و خوش‌طعم یا چیپس است. اسمیل‌ها (Smeals) یا میان‌وعده‌های غذایی (واژه‌ای مخفف از اسنک و غذا)، به روش جدید غذا خوردن برای برخی افراد تبدیل شده است که با توجه به سرعت و مشغله زندگی، والدین شاغل و تورم به وجود آمده است و این شرایط منجر به تولید محصولات خوراکی جدید و همچنین فشارهای بیشتر بر محصولات فعلی می‌شود که می‌توانند گرسنگی را بدون تهیه یک غذای کامل برطرف کنند.

اسمیل‌ها اینجا هستند

 پاکت داغ Deliwich نستله که انقلابی در گرم کردن و خوردن ایجاد کرده است، یک نمونه است. این محصول با عبارت «ناهارآینده در فریزر نزدیک شما است»  تبلیغ می‌شود. می‌توانید گزینه‌هایی مانند بوقلمون، ساندویچ پنیر، چدار و ژامبون و پپرونی و موزارلا را تهیه کنید. این میان‌وعده‌های غذایی برای موفقیت‌آمیز بودن باید مغذی‌تر و دلچسب‌تر از میان‌وعده‌های معمولی شما باشند، زیرا آنها جایگزین یک وعده غذایی سنتی می‌شوند. این روند همچنین فروش را در فروشگاه‌های رده C تسریع کرده است، جایی که فروش غذاهای سریع و آماده در آنها رایج است. شرکت‌های غذا و نوشیدنی باید همگام با این روند حرکت کنند تا بتوانند پاسخگوی خواسته‌های مصرف‌کنندگان باشند. همان‌طور که ملیسا کش اشاره کرد، هدف نهایی آنها رضایت مصرف‌‌کنندگان نستله است و با گوش دادن به خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌‌کنندگان، می‌توانند محصولاتی قابل قبول‌تر از گذشته را ارائه دهند. در حال حاضر، میان‌وعده‌ها یا وعده‌های غذایی سریع و آماده یکی از چیزهایی است که مصرف‌کنندگان می‌خواهند.

محصولات گیاهی

طبق تحقیقات MarketsandMarkets، این روند که بسیار جالب و هیجان‌انگیز است، در حال حاضر کند شده است. همچنین انتظار می‌‌رود بازار پروتئین‌های گیاهی تا سال ۲۰۲۷ به ۴/ ۱۷ میلیارد دلار افزایش یابد. چه گیاهخوار مطلق باشید، چه گیاهخواری که گاهی محصولات حیوانی مصرف می‌کند، امروزه گیاهخواری به یک شیوه زندگی تبدیل شده است.به عنوان مثال محصولات جایگزین‌های گیاهی گوشت ماهی به قدری خوب هستند که مصرف‌کنندگان دیگر نیازی به مصالحه درباره کیفیت و طعم آنها ندارند و با تولید محصولات جدید و بهتر، هر روز آینده این بخش روشن‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. تحقیق و توسعه نقش قابل توجهی در صنعت غذا و نوشیدنی‌های گیاهی دارد. اکنون هر نمایشگاه تجاری در صنعت غذا دارای یک بخش گیاهی است. نستله مجموعه بزرگی از محصولات گیاهی دارد، از جایگزین‌های غذاهای دریایی گرفته تا کیت‌‌کت گیاهی، یا کیت‌کت‌V. همچنین وونای هیجان‌انگیز (Sensational VUNA)، جایگزین ماهی تن است که از شش ماده طبیعی ساخته شده و ووندا یک جایگزین شیر طبیعی است که از پروتئین نخود تولید شده است.

غذاها و نوشیدنی‌های کاربردی

اکنون که غذاها و نوشیدنی‌‌هایی که تغییر خلقی مثبت ایجاد می‌کنند، حاوی CBD و THC بیشتری شده‌‌اند، این محصولات به بخشی از دسته مواد غذایی کاربردی تبدیل شده‌‌اند. مصرف‌کنندگان از زمان شیوع کووید به‌ویژه از مدیریت سلامت خود و اهمیت خوردن و نوشیدن محصولات سالم و مغذی آگاه هستند. آب معدنی تولید شده توسط نستله، Essentia، این شرکت را به این فکر وا می‌دارد که چه محصولات مشابه دیگری می‌توانند به همان اندازه برای مصرف‌‌کنندگان جذاب باشند.

مستقیم به مصرف‌کننده

مستقیم به دست مصرف‌کننده یک روند در بین شرکت‌ها و صنایع است. نستله محصولات قهوه خود را از طریق وب‌سایت Nespresso.com می‌فروشد. ما هیچ‌گاه پیش از این، درباره موضوع مستقیم به دست مصرف‌کننده (DTC) به‌طور جدی صحبت نکردیم، اما من پیش‌‌بینی می‌کنم که روند DTC با سرعتی سرگیجه‌‌آور به رشد خود ادامه خواهد داد. از طرف دیگر، در حالی که بسیاری از شرکت‌های غذا و نوشیدنی توزیع‌کنندگان محصولات خود را تحسین می‌کنند، با موفقیت و استقبال روزافزون از تجارت الکترونیک، برخی از شرکت‌ها خودشان در حال توزیع محصولاتشان هستند. 

بعد از بحث‌های بسیار با توزیع‌کنندگان، به این نتیجه رسیدم که آنها فقط یک شرکت ساده حمل و نقل و تدارکات خواهند بود اگر چیز بیشتری به مشتریان خود ارائه ندهند. آیا صنایع بزرگ غذا و نوشیدنی در نهایت توزیع محصولات خود را خودشان انجام خواهند داد تا آنها را مستقیما به دست مصرف‌کنندگان برسانند؟ خانم کش در ادامه خاطرنشان کرد: ما همه‌چیز را آنلاین می‌خریم. صرفه‌جویی نهایی در هزینه برای مصرف‌کننده، به ویژه با نرخ تورم فعلی، یک سود بادآورده برای ما و مشتریانمان خواهد بود، اگرچه من فکر نمی‌کنم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد، اما انتظار می‌رود DTC نیز روند رو به رشدی داشته باشد. گوش به زنگ باشید؛ این روند هنوز در حال توسعه است.