به گفته مهدی میثمی‌فرد، مدیرعامل تک‌نان، تولید‌کننده طعم‌های خوراکی اُلبریشت کار خود را ١٥٠ سال پیش در فوریه ١٨٧٢ توسط شیمیدان و کار‌آفرینی نیک‌اندیش به نام دکتر کارل لویس نومن آغاز کرد. دکتر لویس نومن به عنوان یکی از پیشرو‌ترین کار‌آفرینان در صنعت غذای دنیا شناخته می‌شود. دکتر نومن، تحصیلات خود را در دانشگاه‌های لایپزیگ و هایدلبرگ آغاز کرد و در سال ١٨٦٦ موفق به اخذ کرسی شیمی در دانشگاه هایدلبرگ شد که زمان زیادی در این سمت باقی نماند. تمرکز وی بیشتر بر نحوه و متدولوژی استحصال انواع ادویه‌ها و طعم‌ها از گیاهان بود. او در فوریه سال ١٨٧٢ اقدام به ثبت شرکت خود به نام دکتر اِل نومن در درسدن آلمان کرد. در ابتدا شرکت دکتر نومن در زمینه تولید کنسرو سبزیجات، گوشت و میوه فعال بود. یک سال بعد و در سال ١٨٧٣ نومن کارخانه خود را جهت استحصال صنعتی طعم و ادویه از میوه‌ها و گیاهان راه‌اندازی کرد تا زنجیره تامین را تکمیل کند. 

دو سال بعد شرکت نومن، با عقد قرارداد جهت تامین مواد غذایی با ماندگاری بالا برای ارتش زاکسن تبدیل به سرآمدترین واحد تولیدی غذایی و آشامیدنی آلمان شد. به واسطه این تکنولوژی انقلابی، نومن توانست در زمان کوتاهی و با سرعتی حیرت‌آور تبدیل به بزرگ‌ترین کارخانه تولید کنسرو و طعم‌های خوراکی در اروپا تا سال ١٨٨٠ شود. موفقیت برای نومن اما در اینجا پایان نیافت و با ورود به بخش‌هایی همچون تولید انواع سس‌های پودری، طعم‌دهنده‌های سوسیس، طعم‌دهنده‌های صنعت بیکری، رنگ‌های خوراکی و مواد اولیه نوشیدنی به کار خود ادامه داد. در سال ١٨٨٦ شرکت اِل نومن روزانه ۱۰۰هزار عدد قوطی کنسرو تولید می‌کرد که برای آن ٨٠ راس دام و ٣٠٠ تن حبوبات را فرآوری می‌کرد.

در آن زمان شرکت نومن که سپس جین اُلبریشت به آن نیز اضافه شد، ٣٣٠ نفر نیروی انسانی در بخش کنسرو‌سازی و ٣٠٠ نفر را در بخش تولید قوطی کنسرو در استخدام داشت. در سال ١٩٤٥ شرکت نومن با همکاری جین اُلبریشت به حیات خود ادامه داد و تا سال ١٩٧٢ بر فعالیت روی طعم‌دهنده‌ها بیشتر تمرکز کرد. از سال ٢٠١٠ اُلبریشت آروم توسط مجموعه عظیم اِشترن ویویول خریداری شد و هنوز بعد از ١٥٠ سال از تاسیس به حیات خود آن هم در صدر این صنعت که همانا تولید طعم‌های خوراکی است ادامه می‌دهد.