مدیر عامل صنایع شیر ایران در حاشیه گردهمایی سراسری شورای اسلامی‌کار این مجموعه با بیان مطلب فوق  گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت شیرخام نیز افزایش می‌یابد که این ماده اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های تولید فرآورده‌های لبنی را تشکیل می‌دهد. با افزایش قیمت شیرخام پیش‌بینی می‌شود قیمت محصولات لبنی نیز افزایش یابد.

عبدالله قدوسی افزود: دولت برای آسیب نزدن به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تمهیداتی را در نظر گرفته است تا اقشار آسیب‌پذیر، امکان تداوم مصرف محصولات لبنی را داشته باشند و تولیدکنندگان نیز از طریق دریافت مشوق‌های صادراتی بتوانند مازاد مصرف را به بازار‌های خارجی صادر کنند. مدیرعامل صنایع شیر ایران ادامه داد: گرانی لبنیات به طور قطع روی سرانه مصرف این محصولات اثر می‌گذارد که دولت برای رفع این مشکل  با طرح‌هایی مانند توزیع شیر در مدارس و کارت توزیع لبنیات، نیاز اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف لبنیات می‌تواند در آینده بیماری‌هایی برای مردم ایجاد کند به همین منظور دولت شرایطی ایجاد می‌کند که مصرف لبنیات کاهش زیادی نداشته باشد و سلامت مردم در معرض خطر  قرار نگیرد. قدوسی اظهار کرد: احتمال دارد برای دهک‌های پایین و اقشار آسیب‌پذیر بن کارت توزیع ‌شود تا این افراد بتوانند فرآورده‌های لبنی را خریداری کنند اما هنوز قراردادی با صنایع شیر منعقد نشده و صحبتی در این زمینه انجام نشده است. وی درباره آخرین وضعیت شیر مدارس نیز گفت: بودجه شیر مدارس هنوز اختصاص داده نشده است که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش این اعتبار را از دولت دریافت کند؛ ما آمادگی تامین محصولات مورد نظر را داریم.