3 نماد اثرگذار بر افت شاخص کل بورس/سقوط سهم‌های ریالی بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «کشاورزی و دامپروری»، «محصولات غذایی»، «قند و شکر» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کاهش یافت و این گروه‌های ریالی قرمزترین صنایع بورس بودند.

در معاملات روز سه‌شنبه بیست و یکم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۴ هزار و ۶۵ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۴ هزار و ۸۴ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار و ۴۷۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۲۲ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۶۹۸ واحد قرار گرفت.  

 

امروز نمادهای «فملی»، «میدکو» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شبریز»، «مبین» و «شپنا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

 
 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «فرابورس» و «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و شاوان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

 
 

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «کشاورزی و دامپروری»، «محصولات غذایی»، «قند و شکر» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کاهش یافت و قرمزترین صنایع بورس بودند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «رکود بورس عمیق شد /سقوط سهم‌های ریالی بازار» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.