رشد معاملات خرد سهام در اول تابستان/رشد ارزش معاملات خُرد

در معاملات روز چهارشنبه یکم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۶ هزار و ۲۲۳ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۹۸ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت هزار و ۱۶۱ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار و ۲۹۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۶۲ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد قرار گرفت.  

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «میدکو»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «حکشتی»، «وپارس» و «خودرو» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کوثر»، «پخش» و «مادیرا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و آسیاتک و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و شاوان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام رشد کرد و به رقم ۷ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان بود که ۱۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «نزول نماگرهای بورس /دماسنج اقتصاد ایران قرمز ماند» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.