در روزی که شاخص‌های بورس به رشد ادامه دادند، اغلب نمادهای پالایشی سبزپوش شدند و بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص کل داشتند.

در معاملات روز سه‌شنبه چهاردهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۳ هزار و ۹۱۲ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۷۰ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳۲۳ واحدی در سطح ۴۲۰ هزار و ۹۷۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۹ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۲۲۰ واحد قرار گرفت.  

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شبهرن»، «خودرو» و «وبملت» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

 
 

در فرابورس نیز نمادهای «شاوان»، «بساما» و «سمگا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و سآبیک و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۷ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۱ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان بود که ۶۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان رسید. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «بهبود معاملات بورس /پالایشی‌ها لیدر شدند» در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.