این کیک‌ها برای سلامتی مفید هستند

متخصصان تغذیه می‌گویند کیک‌های میوه‌ای که به طور طبیعی تهیه شده اند، می‌توانند برای سلامتی بدن مفید باشند.

کیک‌ها غالباً از سطح بالایی از چربی و شکر تشکیل شده اند. از همین روی، بسیاری از افراد سعی می‌کنند میزان مصرف کیک در رژیم غذایی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده و از زیاده روی در مصرف آن اجتناب کنند.

با این حال، کیک‌های میوه‌ای که به طور طبیعی تهیه می‌شوند کمتر مضر بوده و در برخی موارد دارای فوایدی نیز برای بدن هستند. درست کردن کیک‌های میوه‌ای به قرن ۱۸ میلادی بازمی‌گردد که رومیان از آن در مراسم‌های خاص بهره می‌گرفتند.

ترکیب کیک‌های میوه‌ای آن‌ها از جو، دانه‌های انار، آجیل ها و کشمش تشکیل می‌شد. همچنین آن‌ها برای شیرین کردن کیک از عسل استفاده می‌کردند. امروزه گرچه شیرینی پزها همچنان در تهیه کیک‌های میوه‌ای به سنت‌های پیشین پایبند هستند، اما تغییراتی را نیز برای طعم بهتر و تنوع این کیک‌ها انجام داده اند.

متخصصان تغذیه می‌گویند کیک‌های میوه‌ای در صورتی که فاقد شکر و چربی زیاد باشند، برای سلامتی بدن مفید هستند. ترکیبات میوه‌ای این کیک‌ها باعث افزایش آرامش بدن و خواب مناسب در طول شب می‌شود. همچنین کاهش استرس و اضطراب از دیگر فواید مصرف این کیک هاست.

در تهیه برخی کیک‌های میوه‌ای از میوه‌های خشک شده استفاده می‌کنند. میوه‌های خشک دارای سطح بالایی از فیبر هستند که مانع از بروز یبوست و اختلالات گوارشی در انسان می‌شود. همچنین میوه‌های خشک دارای میزان زیادی ویتامین و مواد معدنی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.