۵ خوردنی مفید برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ

 یک متخصص تغذیه در آمریکا در این باره می گوید: مردم می توانند با مصرف پنج نوع ماده غذایی، خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند که این پنج گروه شامل سبزیجات، غلات، حبوبات، خشکبار و دانه ها و همچنین میوه های سرشار از فیبر هستند.

"امی روزنفلد" متخصص تغذیه در نیویورک با بیان اینکه سبزیجات، حاوی مواد مغذی و پیشگیری کننده از سرطان روده موسوم به کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند، اظهار داشت: این نوع از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و مدت زمانی را که مواد زائد در روده باقی می مانند کاهش داده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان روده را نیز کاهش می دهند.

وی تاکید کرد: افراد باید سعی کنند در هر وعده غذایی، نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات رنگارنگ پر کنند که شامل سبزیجات منجمد که مقرون به صرفه و آماده برای خوردن هستند، می شود.

غلات نیز حاوی میزان فیبر بالایی هستند هرچند لازم است غلات سفید- مانند برنج سفید- با غلات کامل، جایگزین یا این دو با هم ترکیب و مصرف شوند.

خوردن سه وعده غلات کامل در روز، علاوه بر افزایش دریافت فیبر، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مهم مانند آهن، روی، مس و منیزیم را نیز به بدن می رساند.

حبوبات نیز حاوی فیبر بالایی هستند و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. با خوردن منظم لوبیا و عدس، خطر پولیپ های روده بزرگ سرطانی کاهش پیدا می کند.

خشکبار و دانه ها از دیگر مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده است. فیبر، چربی سالم و آنتی اکسیدانهای موجود در این مواد خوراکی همگی خاصیت ضد سرطانی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، این متخصص تغذیه یادآور می شود که باید میوه های تازه و منجمد را نیز در رژیم غذایی روزانه بگنجانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.