امیر خجسته در نطق امروز خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شیوه اطلاع رسانی در زمینه اصلاح قیمت بنزین و با بیان این‌که «مردم تحت فشار قرار گرفته‌اند» اظهار کرد: نباید بگذاریم فشار بیش از این روی مردم باشد. اجازه ندهیم که یک عده سودجو در بازار دلالی کنند. 

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اظهاراتی مبنی بر ضرورت عدم تاثیرگذاری سیاست اصلاح قیمت بنزین بر افزایش سایر کالاها و با تاکید بر این‌که « اقتصاد دستوری نیست بلکه تابع عرضه و تقاضاست» گفت: از سران قوا می‌خواهم که اجازه ندهند دلال‌های کلاش بازار را مدیریت کنند.

بنابر گزارش ایسنا، خجسته در پایان نطق خود در مورد یارانه ۶۰ میلیون نفری مدعی شد: وقتی به کوچه و محل، بازار و خیابان و در بین مردم می‌روم مردم می‌گویند چنین یارانه‌ای برای ما واریز نشده است. وقتی می‌گویید، عمل کنید. ما یک کمیته حقیقت یاب تشکیل می‌دهیم. بنده خودم راسا به موضوع ورود خواهم کرد.

بدون اتحاد همه جریان‌های سیاسی نمی توان در جنگ اقتصادی پیروز شد

حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس گفت: استکبار در ایجاد تحریم‌های جدید توانست تعدادی از کشورها را همراه خود کند، اما ما در دفاع باید چه کار کنیم؟ استکبار در طول این ۴۰ سال از هر ترفندی برای ضربه‌زدن به ملت ایران استفاده کرد، اما در این امر موفق نبوده و اکنون نیز شکست سخت‌تری را از گذشته شاهد خواهد بود ولی لازم است مسئولین و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی با کنار گذاشتن اختلافات جناحی با این نگاه که همه مقصر هستیم در راستای مقابله با این جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن در یک صف باشند و در راستای فرامین مقام معظم رهبری و چارچوب اقتصاد مقاومتی و با ایجاد همدلی ملی با تمایل سازنده با کشورهای جهان اقدام لازم را انجام دهند.

بر اساس گزارش ایسنا، مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سربلندی در این عرصه حاصل نخواهد شد مگر با اتحاد همه جریان‌های سیاسی و هیچ جناح سیاسی بدون همراهی سایر گروه‌ها نمی‌تواند در این مبارزه موفق شود.

فراریان از مالیات به ریش ما می‌خندند

احمد انارکی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود درگذشت زهرا عبدالمحمدی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس را تسلیت گفت و اظهار کرد: در تحریم‌های ناجوانمردانه، چرا باید همه فشارها روی دوش ملت باشد؟ آیا دولت و شرکت‌های دولتی نمی‌توانند با ۲.۵ درصد صرفه جویی ۳۱ هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی بنزین را تامین کنند؟ چرا باید شرکت‌های دولتی با ۱۴۸۳ هزار میلیارد تومان بودجه تنها دو درصد مالیات بپردازند؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد سیاست اصلاح قیمت بنزین گفت: مگر می‌شود بدون هماهنگی با نمایندگان و مردم و بدون بسترسازی اجتماعی یک شوک قیمتی را به جامعه وارد کرد؟

انارکی با بیان این‌که «مردم ایران صاحبان اصلی کشور و حافظ نظام هستند» گفت: مردم ایران شایسته خدمت هستند. مردم باید محرم مسئولین باشند حتی اگر بهترین تصمیم‌ها ملاحظات مردمی و نظرات کارشناسی را به همراه نداشته باشد، به یقین چالش‌های اساسی در پی خواهد داشت.

بنا به گزارش ایسنا، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از  لایحه بودجه ۹۸ گفت: فرصت‌های حرکت به سمت جدایی نفت از بودجه و حرکت کامل به سمت اقتصاد مقاومتی را هر سال از دست دادیم. افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی ۱۹۵ هزار میلیاردی ناشی از افزایش قیمت‌هاست. معوقات ۲۱۰ هزار میلیاردی نیز جای تعجب دارد. این در حالیست که فراریان از مالیات به ریش ما می‌خندند.

وی با دفاع از نظام شفاف در اقتصاد به تدوین و تکمیل سامانه‌های مورد نیاز شفافیت تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند یک غیرت ایرانی و جهادی و فاصله گرفتن از نفت است. عمل دولت و مجلس همیشه تحت تاثیر تندروها بوده است. آنها همیشه به دنبال منافع جناح خود بوده و آسیب دیدن مردم برایشان مهم نیست. همگان باید مراقب این تندروها باشند.

سران قوا برای خودکفایی در محصولات کشاورزی مصوبه ارایه کنند

همچنین احمد بیگدلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس ضمن تقدیر از مسئولان و مدیران اجرایی استان و شهرستان حوزه انتخابیه‌ با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: کشاورزان بی ادعا با تمام توان در خودکفایی محصولات کشاورزی و بی نیاز شدن کشور از واردات محصولات کشاورزی مانند گندم تلاش می‌نمایند اما افتخار این خودکفایی نصیب دولت‌ها می‌شود و خستگی و رنجور بودن آن نصیب کشاورز است.

نماینده مردم خدابنده ادامه داد: طی سال فقط درصد ناچیزی قیمت تضمینی خرید گندم افزایش می‌یابد، اما بی عدالتی در حق کشاورز می‌شود. مانند افزایش سه برابری قیمت ادوات کشاورزی که اکثر ادوات هم تولید داخلی است. از سوی دیگر بانک‌ها نیز قانون را رعایت نمی‌کنند و کشاورزی که می‌خواهد وام با درصد بالا اخذ نماید اجبار به ارایه سند شهری می‌شود که نمی‌دانم چرا وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی درک نمی‌کنند که کشاورز، تاجر، بازاری و بازرگان نیست. کشاورز، کشاورز است و در روستا زندگی می‌کند. و تنها داریی‌اش مسکن روستایی و زمین‌های کشاورزی است که آن هم افتخارش نصیب دولت‌ها می‌شود.  

نماینده مردم خدابنده تاکید کرد: کاش سران قوا به جای افزایش ناگهانی قیمت بنزین که صدماتی برای مملکت به بار آورد، یک مصوبه برای واقعی نمودن قیمت محصولات کشاورزی می‌گذراندند و کشاورز را هم خودکفا می‌کردند.

بیگدلی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا وقتی خودرو ایرانی مخصوصا پراید که به ارابه مرگ جاده‌ها معروف شده است ۱۰ میلیون افزایش قیمت پیدا می‌کند، ساعت‌ها کارشناسان در صداوسیما در مورد آن بحث می‌کنند اما برای صداوسیما مشکلات کشاورزان مهم نیست، گفت: مگر قرار نبود صداوسیما ملی باشد و در خدمت تمامی مردم و بیان مشکلات آنها باشد و نه در خدمت قشر خاص. کاش صداوسیما یک بار هم در مورد افزایش قیمت تراکتور، کمباین، نهاده‌های کشاورزی و عدم تحویل به موقع کود شیمایی برنامه می‌ساخت و کشاورز هم برایش مهم بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب مظلومان و پابرهنگان بود، عنوان کرد: انقلاب ما انقلابی است که مقدمات انقلاب حضرت مهدی (عج) می‌باشد و هیچ سلطنت طلب و دشمنی نمی‌تواند به انقلاب ما صدمه بزند چون انقلاب ما صاحب دارد و نگهدار آن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.