حجت الاسلام حسین سبحانی نیا با اشاره به اعتراضات صورت گرفته بعد از افزایش قیمت بنزین و اظهار بی اطلاعی برخی مسئولان از این تصمیم، گفت: واقعیت غیرقابل انکار این است که قیمت بنزین در کشور ما پایین بوده و ضرورت تغییر و افزایش آن از مدت ها قبل مطرح بوده است. در واقع همیشه تاکید شده که باید یک تجدید نظری در قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی صورت بگیرد.

مجلس به دولت اجازه افزایش سالانه قیمت بنزین را داده بود

وی با بیان اینکه حتی مجلس به دولت اجازه داده بود که بتواند هرسال افزایش قیمت داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر اگر انتقادی مطرح است به زمان اجرای این طرح است که می‌توانست حساب شده‌تر باشد و درعین حال با شیب ملایم‌تری انجام بگیرد.

شکی در ضرورت افزایش قیمت حامل های انرژی وجود نداشت/برخی به دنبال تخریب دولت هستند

این نماینده ادوار مجلس با تاکید براینکه در ضرورت افزایش قیمت حامل های انرژی شکی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: قیمت بنزین در ایران حتی نسبت به کشورهای همسایه پایین تر است و در شرایط تحریم بین المللی و همه جانبه تبعا ایران باید متکی به داخل و توانمندی های داخلی باشد بنابراین باید کمبودهای موجود از درآمد حاصل از مالیات و حامل های انرژی جبران شود. اما اینکه در این بین برخی به دنبال تخریب دولت هستند پسندیده نیست. 

 

سبحانی نیا با اشاره به اینکه نباید در این شرایط به دنبال تسویه حساب های سیاسی با دولت بود، افزود: در حال حاضر دولت در وضعیتی قرار دارد که باید امور کشور را با توجه به این شرایط اقتصادی پیش ببرد از سویی از قاچاق هم جلوگیری کند پس اگر نقدی مطرح می شود باید منصفانه باشد.

وی تصریح کرد: به هرحال اصل اجرای این طرح با نظر سران قوا نهایی شده است در عین حال رهبری هم از کلیت این مسئله دفاع کردند بنابراین تصمیم گرفته شده باید به طور همه جانبه مورد حمایت قرار گیرد.

در آستانه انتخابات، زمینه را برای نفوذ دشمن فراهم نکنیم

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: اینکه بخواهیم در آستانه انتخابات زمینه را برای نفوذ دشمن فراهم کنیم درست نیست. در این شرایط همه ارکان، نهادها، شخصیت ها و جناح های کشور باید همراه و همدل با یکدیگر باشند و جوری عمل نشود که دشمن از گفته و عمل ما  سواستفاده کند.

این نماینده اسبق مجلس گفت: با این تفاسیر در وضعیت موجود و با توجه به اینکه رهبری هم جهت را مشخص کردند همه باید کمک کنند تا این  تصمیم به بهترین شکل عملیاتی شود و وحدت مردم آسیب نبیند باید مراقب بود جوری رفتار نشود که دشمن خیال کند اگر نقدی وجود دارد به معنای مخالفت و تخریب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.