جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای نسبت به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و حوادث پس از آن واکنش نشان داده است.

جامعه روحانیت در بخشی از بیانیه خود خطاب به دولت گفت: «دولت بایستی سریعاً به ترمیم خرابی‌ها و جبران خسارت‌های مادی و جانی شهروندان بیگناه اقدام نموده و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کند.» 

این تشکل اصول‌گرا در بخش دیگری از این بیانیه می افزاید: «دولت و سایر مسئولین  به وعده‌های داده شده عمیقاً پایبند باشند بخصوص در جلوگیری از گرانتر شدن کالاها و اجناس و به چند روز بسنده نکنند و برنامه ریزی دقیق و دراز مدت تدارک ببینند.»

 متن کامل بیانیه جامعه روحانیت مبارز به شرح زیر است:

«ملت شریف ایران  

درود و رحمت الهی بر شما باد که با اعتقاد راسخ و عزمی استوار و هوشمندی و زمان شناسی، رسالت الهی تاریخی خود را به انجام می‌رسانید. 

حق‌طلبی، ایستادگی در برابر دشمنان ایران واسلام، حفظ وحدت، قانون مداری، پاسداری از منافع و امنیت عمومی، ارزش‌های متعالی یک ملت است که شما به خوبی و با آگاهی کامل به آن همت گمارده‌اید. 

جامعه روحانیت مبارز خدای بزرگ را بر این همه نعمت سپاسگزار است و افتخار می کند که همراه و در خدمت شما است و مصمم بوده و هست تمامی تلاش و توان خود را برای اعتلاء و عزت بیشتر شما و رفع نگرانی و مشکلاتتان بکار گیرد. 

در این برهه و شرایط حساس و در اوج کینه‌توزی و دشمنی ها و به دنبال حوادث ناگوار پیش آمده اخیر، نکاتی محضر شریف شما یادآوری می نماییم. 

۱. حفظ انسجام، وحدت واقتدار ملی رمز عبور از همه مشکلات است. تلاش کنیم این سرمایه را از دست ندهیم و به هر بهایی از آن حفاظت کنیم. 

۲. مقابله با دشمنان و نقشه های بدخواهانه آنان نیازمند اتخاذ تصمیمات مهم، سخت و اراده های استوار و تلاش پیوسته است، لذا در این مسیر باید بر آمادگی های خود بیافزاییم. 

۳. مسئله انرژی و مواد سوختی از ارزشمندترین و گرانترین سرمایه های ملی است. استفاده صحیح، مصرف درست و بهره برداری از منافع  و درآمدهای سرشار آن یک ضرورت و اصل منطقی و عقلایی است و باید همه همت کنیم این سرمایه را به بهترین شکل در خدمت رفاه و آسایش و پیشرفت کشور بکار گیریم. 

۴. دولت و مسئولین محترم دلسوزانه و متعهدانه تصمیم گرفته اند اما این انتقاد کاملاً بجا و جدی است که اطلاع رسانی به‌موقع و بیان شفاف مسائل، اعتمادسازی و اقدامات اطمینان بخش و نحوه و زمان اجرا، طراحی های امنیتی و بازدارنده لازمه انجام چنین تدابیر و برنامه های مهم است که متاسفانه شاهد ضعف های جدی در این عرصه می باشیم.

۵. دلسوزی بزرگان به‌خصوص مراجع مکرم تقلید، روحانیون عزیز، فعالان و نخبگان و نگرانی از وقایع پیش آمده مسئولیت شناسانه، رسالتمندانه و برای حفظ حقوق مردم و کاهش آسیب ها و مشکلات آنان است و باید قدردان توجهات، تذکرات و هشدارهای آنان باشیم. 

۶. بیانات روشن، قاطع، هوشمندانه و متعهدانه رهبر معظم انقلاب، برگ زرین این روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است و خداوند منان را شاکر و از رحمت بیکران او تداوم این نعمت بزرگ را خواستاریم. 

۷. دولت بایستی سریعاً به ترمیم خرابی‌ها و جبران خسارت‌های مادی و جانی شهروندان بیگناه اقدام نموده و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری نماید. 

۸. ملت  عزیز با آگاهی کامل و بدون درنگ و تردید صف خود را از معاندان و دشمنان، آشوبگران، غارتگران و اوباش جدا کرد. اما مشکلات آنان بسیار جدی است و انتقادها و اعتراضاتشان باید شنیده شود. لذا از همه مسئولان و دست اندرکاران  در همه بخشهای دولتی، قضایی، مدنی وعمومی انتظار داریم تمامی تلاش وهمت خود را در جهت حل  آنها بکار گیرند. 

۹. دولت و سایر مسئولین  به وعده‌های داده شده عمیقاً پایبند باشند بخصوص در جلوگیری از گرانتر شدن کالاها و اجناس و به چند روز بسنده نکنند و برنامه ریزی دقیق و دراز مدت تدارک ببینند. 

۱۰. این حوادث چون رویدادهای گذشته نشان داد که دشمنان پیوسته در صدد آسیب رساندن و برنامه ریزیهای گسترده و فرصت طلبانه می باشند و البته در یک جامعه بزرگ وجود عناصر آسیب دیده، دارای مشکلات و یا ناراحت، ماجراجو و منحرف طبیعی است، اما مسئولین امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی نباید اجازه دهند این عوامل در کنار هم جمع شده و تبدیل به فاجعه شوند. از مدیران و کارگزاران امنیتی می خواهیم از حوادث این روزها درس بگیرند و اجازه تکرار این رویدادها را ندهند. 

در پایان امیدواریم ملت بزرگ و سرافراز ایران با تأسی به پیامبر عقل ، محبت و درستی رسول مکرم اسلام (ص) اشداء علی الکفار ورحماء بینهم باشند و با یکپارچگی و همبستگی ملی و پیروی از تدابیر حکیمانه رهبری و مقاومت و صبوری و تفکر و عمل درست و آگاهانه مسیر رشد و کمال و اقتدار خود را با سرعت و قدرت بپیمایند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.