ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه افزایش سلامت و کیفیت زندگی، محافظت از مردم در مقابل مخاطرات مالی بیماری ها، پاسخگویی به نیاز‌های غیربهداشتی- درمانی مردم و افزایش کارایی جز مهمترین سیاست‌های این وزارت خانه است، اظهار داشت: احترام به بیمار، اجازه از بیمار برای معاینه، برقراری ارتباط چشمی با بیمار و ... جز موارد نیاز‌های غیر بهداشتی و درمانی بیمار است که پزشک ملزم به رعایت آن است.

او با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت باید در کشور انجام شود، ابراز داشت: آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری، درمان، توانبخشی و توجه به زندگی سالمندی باید بدون هیچ تبعیضی در بین تمامی افراد جامعه با هر نژاد و در هر سطح اجتماعی در در تمامی مناطق کشور اجرا شود.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم تحرک کافی ندارند، تصریح کرد: عدم تحرک کافی در بین اقشار جامعه باعث شده است که حدود ۶۰ درصد مردم به چاقی یا اضافه وزن دچار شوند.

او با بیان اینکه قبل از بسیج عمومی فشار خون بیش از ۱۰میلیون نفر از مردم کشور اطلاعی از بیماری فشار خون خود نداشتند، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده تعداد بسیاری از این افراد شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.

حریرچی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد مردم دچار دیابت هستند، افزود: عدم کنترل رژیم غذایی و کم تحرکی از جمله مهمترین عوامل در ابتلای یک شخص به بیماری دیابت است.

او با بیان اینکه تا ۲۵ سال دیگر ۳۰ درصد جمعیت ایران پیر می‌شود، ابراز داشت: معیار زندگی در خانواده‌های ایرانی باید تغییر کند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حدود ۱۵ الی ۲۰درصد مسائل سلامتی مردم با اقدامات درمانی حل می‌شود، تصریح کرد: ۸۰ الی ۸۵ درصد مسائل مربوط به سلامتی مردم به رفتار و مسائل اجتماعی بستگی دارد.

او با اشاره به اینکه مضرات هر قلیان با حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ سیگار برابری می‌کند، افزود: در بعضی از استان‌ها با همکاری دادستان‌های محترم توانستیم در مقابل تولید و عرضه قلیان مقاومت کنیم و در برخی از استان‌ها مانند تهران متاسفانه این مهم انجام نشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.