رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی گفت:سارقی که با جلب اعتماد افراد در مراکز تفریحی اموالشان از قبیل گوشی همراه و خودرو سرقت می‌کرد دستگیر شد.

سرهنگ "پیمان لطیفی" بیان داشت: ساعت ۷ صبح روز جمعه بیست و ششم مهرماه تیم عملیات کلانتری انقلاب اسلامی، هنگام گشت زنی در محدوده خیابان خوازمی، پرسه زنی راننده یک دستگاه پژو ۲۰۶ سفید رنگ نظر شان را جلب کرد و برای بررسی بیشتر پلاک انتظامی خودرو را استعلام که مشخص شد این خودرو ۳ روز قبل در محدوده کلانتری ۱۴۰ باغ فیض سرقت شده است.

رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب اسلامی تصریح کرد: تیم کلانتری به خودرو نزدیک شده و سوالاتی را از راننده آن پرسیدند وی که خود را مالک خودرو اعلام می‌کرد عاجز از ارائه مدارک ماشین بود تا اینکه ماموران در بررسی از خودرو، مدارک را کشف کردند.

وی ادامه داد: با محرز بودن اینکه خودرو سرقتی است، راننده به کلانتری منتقل شد؛ در تحقیقات پلیسی مالک خودرو شناسایی و با دعوت وی به کلانتری، مال باخته که فردی ۲۵ ساله بود، اظهار داشت: خانواده ام مدتی است در مسافرت هستند، ۳ روز قبل برای رفع بی حوصلگی به پارک محل سکونتمان مراجعه کردم و با فردی که ۲۸ ساله بود آشنا شدم. باب گفتگو باز شد و نا خودآگاه به وی اعتماد کردم تا اینکه از او خواستم به منزل ما بیاید و با هم باشیم و تا پاسی از شب در کنار هم بودیم.

شاکی ادامه داد: وقتی صبح از خواب بیدار شدم از این فرد خبری نبود به سرعت اموال منزلمان را وارسی کردم و متوجه شدم که وی تلفن همراه و سوئیچ خودروام را برداشته است. به سرعت به پارکینگ مراجعه کردم، ولی اثری از خودروام نبود.

کلانتر محله انقلاب اسلامی با اشاره اینکه متهم در مواجهه حضوری چاره‌ای جز به اعتراف نداشت، در خصوص اظهارات متهم بیان داشت: با پرسه زنی در مراکز تفریحی مانند پارک‌ها نظر افراد مختلف را جلب و پس از اینکه به وی اعتماد می‌کردند و مدت کوتاهی از آشنایشان می‌گذشت اموالشان را سرقت و قطع ارتباط می‌کرده است.

رئیس کلانتری ۱۴۸ انقلاب با بیان اینکه تحقیق از متهم برای کشف سایر جرایم ادامه دارد از شهروندان خواست: از اعتماد بی جا به افرادی که شناخت و سبغه خانوادگی ندارند خودداری کرده و با کسانی که آشنا می‌شوند طرح دوستی نریزند و کلید منزل و سوئیچ خودروشان را در اختیار آن‌ها نگذارند.

وی با اشاره به اینکه افراد شیاد با جلوه دادن خود در شغل‌هایی از قبیل تاجر، پزشک، وکیل زبرجد و ... طعمه‌های خود را شناسایی می‌کنند تصریح کرد: شیادان از حیله و ترفند‌های گوناکون سعی در اغفال دیگران داشته و با سوء استفاده از سهل انگاری و ساده لوحی گروهی از مردم که فریب نیرنگ و حقه شیادان را خورده اند اموالشان را به یغما می‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.