وبسایت بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: شاید تعجب کنید که در تعدادی از ایالت‌های آمریکا انجام اقداماتی از جمله بوق زدن در کنار فروشگاه‌های مواد غذایی و خوردن مرغ سوخاری با هر وسیله‌ای به جز دست غیرقانونی است و در صورت انجام آن‌ها شخص جریمه و یا بازداشت می‌شود. در زیر به تعدادی از این قوانین عجیب و غریب در آمریکا اشاره شده است:

در آلاباما، استفاده از بمب‌های بدبو غیرقانونی است: هر کسی که در دهه ۹۰ و یا پیش از آن متولد شده می‌داند که بمب‌های بدبو چه هستند. اما در ایالت آلابامای آمریکا، استفاده از این ابزار‌های سرگرمی و یا هر چیز مشابه آن که بوی بدی تولید کند، غیرقانونی است.

در آرکانزاس، بوق زدن در کنار فروشگاه‌های محلی ساندویچ فروشی پس از ساعت ۱۰ شب ممنوع است. بر اساس قوانین این ایالت، هیچ کس اجازه ندارد پس از ساعت ۹ شب با خودروی خود نزدیک مغازه‌هایی که ساندویچ یا نوشیدنی می‌فروشند، بوق بزند.

در ایالت دلاور، پچ پچ کردن در داخل کلیسا ممنوع است. بر اساس قانون، در دلاور انجام چنین کاری غیرقانونی است و شخص دیگری که در کلیسا برای عبادت آمده، این اجازه را دارد به دلیل پچ پچ کردن شما پلیس را خبر کند.

در فلوریدا نباید از ماسک‌هایی که کل صورت را می‌پوشاند در ملاء عام استفاده کنید. بر اساس این قانون، هر کسی که بالای ۱۶ سال دارد، اجازه استفاده از این ماسک‌ها را که باعث پوشیده شدن کل صورت او می‌شود در خیابان، جاده، بزرگراه و یا هر مکان عمومی دیگری ندارد. این قانون برای روز‌های خاصی مثل هالووین استثنا قائل شده است.

در ایالت جورجیا نباید مرغ سوخاری را با چاقو و چنگال خورد. این قانون که در سال ۱۹۶۱ تصویب شد، خوردن مرغ سوخاری را با هر وسیله‌ای به غیر از دست ممنوع اعلام کرده است. با وجود عجیب بودن این قانون، در سال ۲۰۰۹، یک گردشگر به دلیل خوردن مرغ سوخاری با چاقو و چنگال بازداشت شده بود!

در کانزاس، دریفت خودرو به گونه‌ای که صدای ناهنجار و دود از لاستیک خارج شود، ممنوع است. شهروندان این ایالت آمریکا اجازه چنین کاری را با خودرو‌های خود ندارند. مجازات دقیق انجام چنین کاری مشخص نیست و ممکن است پس از انجام این کار، افسر پلیس خودروی شما را متوقف کند.

در لوئیزیانا، سرقت خرچنگ یک نفر دیگر غیرقانونی محسوب می‌شود. بر اساس این قانون، در صورتی که شما خرچنگ‌هایی را به ارزش کمتر از ۵۰۰ دلار بدزدید، کمتر از از ۶ ماه زندانی می‌شوید. اما اگر ارزش خرچنگ‌های به سرقت رفته بیش از ۱۵۰۰ دلار باشد، شخص باید ۱۰ سال را در زندان بگذراند و یا مبلغ ۳۰۰۰ دلار جریمه آن را پرداخت کند.

در مونتانا، نمی‌توانید موش خانگی داشته باشید. در شهر بیلینگز در مونتانا نگهداری از موش‌های خانگی و یا فروش آن ممنوع است. این قانون خیلی عجیب است، زیرا باید همیشه یک افسر پلیس در خانه شما حضور داشته باشد تا متوجه شود آیا موش خانگی دارید یا خیر!

در نیوهمپشایر شما اجازه جمع کردن جلبک‌های دریایی را از کنار ساحل ندارید. هدف از اعمال این قانون متوقف کردن برداشت غیرقانونی جلبک دریایی است.

در پنسیلوانیا، غذا دادن به سگ یا گربه کمتر از یک بار در روز غیرقانونی است. بر اساس این قانون، سگ‌ها و گربه‌ها دست کم روزی یکبار باید غذا بخورند مگر اینکه دامپزشک آن‌ها دستوری غیر از این داده باشد. این قانون برای حفظ سلامت و خوشحالی این حیوانات تصویب شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.