کارآگاه مرتضی‌نثاری در این باره اظهار کرد: اسفند ماه سال گذشته فردی به کلانتری نارمک مراجعه و شکایتی را درباره سرقت به عنف یک دستگاه گوشی تلفن همراهش طرح کرد. وی در صحبت‌های خود به کارآگاهان گفت که در حال عبور از خیابان گلستان بوده که خانمی جوان به او نزدیک شده و خواهش کرده که تلفن همراهش را برای تماس به او بدهد. اما دختر جوان پس از دریافت تلفن همراه از محل فرار کرده است. شاکی هم او را تعقیب کرده اما دو نفر مرد جوان حدودا ۲۰ ساله با استفاده از چاقو و قفل عصایی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از فرار آن خانم ،هر دو مردجوان با یک دستگاه خودروی پراید سفید از محل گریختند.

وی ادامه داد: با طرح شکایت اولیه در کلانتری پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات گروهی از کارآگاهان این پایگاه به محل وقوع سرقت رفتند که در تحقیقات میدانی شماره پلاک خودرویی که مورد استفاده سارقان قرار داشت را، شناسایی کردند. در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که خودرو متعلق به فردی به نام "پرویز" است که او ۲۱ ساله و دانشجو است. 

سرهنگ نثاری با بیان اینکه با دستور قضائی خودروی پراید در محدوده تهرانپارس توقیف و راننده آن دستگیر شد، افزود: با دستگیری اولین متهم پرونده، از شاکی برای شناسایی سارق گوشی دعوت شد و او با مراجعه به پایگاه چهارم و مواجهه حضوری، پرویز را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی افزود: با توجه به شناسایی پرویز توسط شاکی وی به جرم خود اعتراف و اظهار کرد که به همراه "سارا" که ۲۰ ساله است مرتکب این جرائم شده است. وی ادعا کرد که با سارا در خیابان آشنا شده و با توجه به مشکلات مالی که هر دو نفرشان داشتند سارا پیشنهاد داده است با استفاده از تهدید و زور دست دست به انجام سرقت بزنند؛ به همین دلیل به یکی از دوستانش به نام "عابد" که او نیز ۲۲ ساله است و قبلا در محله‌شان مغازه خیاطی داشته، گفته است که در انجام سرقت ‌ها با آن‌ها همکاری کند.  او همچنین درباره شیوه و شگردشان گفت که در خیابان‌های خلوت سوژه‌ خود را از میان افرادی که از نظر فیزیکی توانایی مهارش را داشتند انتخاب می‌کردند و سارا به بهانه تماس ضروری تلفن همراه قربانیان را می‌گرفته و از محل متواری می شده است؛ در ادامه زمانی که مالباخته سارا را تعقیب می‌کرده عابد و پرویز با چاقو و قفل عصایی قربانی را مورد ضرب و شتم قرار می دادند و بعد از محل می‌گریختند.

وی ادامه داد: به دنبال اعترافات پرویز ، سایر متهمان در دو عملیات جداگانه در مخفیگاه های خود در خیابان جمهوری و محله بیسیم، شناسایی و دستگیر شدند، متهمان علاوه بر سرقت ذکر شده به سه فقره سرقت مشابه نیز اعتراف کردند.

به گفته رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی، هر سه متهم پس از شناسایی سایر مالباختگان با صدور قرار وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.