محسن پورسیدآقایی در حاشیه  یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران  گفت: یکی از موضوعاتی که شهروندان همیشه در مورد آن اعتراض داشته‌اند پروژه‌های ساختمان‌سازی و استفاده از موتورهای ژنراتوری بوده چرا که دود و صدای آنها کنترل شده نیست و سبب گلایه‌مندی شهروندان است.

وی افزود: در نتیجه برای رفع این مشکل لایحه‌ای به شورا ارسال شد تا شهرداری مالکین را موظف به استانداردسازی در این زمینه کند. بر همین اساس معاینه فنی خودروهای دیزلی پروژه های ساختمان‌سازی بررسی و اکیپ‌های سیار بر سر پروژه  حاضر می‌شوند. اگر این خودروها نتوانند نمره قبولی در معاینه فنی دریافت کنند باید خودرو تغییر و تعویض شود و تا برطرف شدن مشکل پروژه متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه این لایحه سقف صدای مجاز برای موتورهای ساختمانی را مشخص می کند تصریح کرد: بر اساس این لایحه مشخص می شود صدای ناشی از موتورهای ژنراتوری در پروژه‌های ساختمان‌سازی  تا چند دسی‌بل می‌تواند باشد که برای ساکنین یاعث ایجاد ناراحتی نشود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه تاکنون کنترلی در این راستا نبوده آمار دقیقی نداریم ولی موتور دیزل همه پروژه‌های دارای پروانه‌های ساختمانی از این پس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پورسیدآقایی در  ادامه درباره فیلتر دوده و ضرورت نصب آن در وسایل حمل و نقل عمومی گفت‌: نباید به مسائل نگاه صنفی و بخشی داشت و نمی‌توان از آلودگی تهران به سادگی عبور کرد. اگر وسیله‌ای گران است نباید آن را حذف کنیم و همچنین اگر نامه‌ای در این زمینه از جانب دولت ارسال شده باشد ما مخالف آن هستیم و فکر نمی کنم هیچ مرجعی از دولت قصد بازی با سلامت مردم را داشته باشد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد:‌در مورد اسقاط موتورهای فرسوده و کاربراتوری دولت را تحت فشار گذاشتند و گفتند به دلیل آثار اقتصادی یکسال فرصت داده شده است زمستان این فرصت به پایان رسیده و باید اولویت سلامت مردم باشد امیدوارم طی این مدت کارخانجات تولیدکننده خود را تجهیز کرده باشند.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش انتقادات به اجرای طرح جدید ترافیکی اظهار داشت: دوستان بر اساس چه سندی آمار می‌دهند آیا آنها با ماهواره ترافیک را مشاهده می‌کنند؟!‌دوربین‌های ما که این چنین نشان نمی‌دهد گزارشات حکایت از کاهش ترافیک و کمتر شدن طول صف ترافیک در داخل و خارج از طرح است. نباید برخی مسیر توقف‌شان را به همه خیابان‌ها تعمیم دهند و با یک محور نمی‌توان قضاوت کرد.

وی افزود: ۹۵ درصد مونواکسیدکربن از خودروها صادر می‌شود که در مرداد ماه این آلاینده ۲۶ درصد در هوای پایتخت کمتر شده است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: مهر هر سال نسبت به شهریور ترافیک بیشتر است ولی مهر امسال ر ا باید نسبت به پارسال مقایسه کنیم تیر و مرداد نسبت به سال پیش ترافیک کمتری داشت و احتمالا برای مهر هم به همین صورت باشد.

پورسیدآقایی درخصوص پیشنهاد شهرداری مبنی بر تغییر ساعت کاری بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی گفت:‌این موضوع در شورای ترافیک بررسی و پیشنهاد ما نیز برای دولت ارسال شد قرار بر این است که هفته اول مهر ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صبح‌ها از ۷ تا ۹ به صورت شناور باشد و بعدازظهرها اضافه‌تر بمانند تا ترافیک کنترل شود. نامه‌ای در این زمینه به دولت ارسال شده و صحبت‌های اولیه حکایت از ممانعت ندارد ولی هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

وی در مورد طرح جامع خطوط مترو تهران و حومه، گفت:‌کلیات این مسئله ارائه شده و تهران ۱۰ خط درون‌شهری  و یک خط صادقیه ـ کرج (برون‌شهری )‌ خواهد داشت و تا سال ۱۴۲۰ ، ۴ خط اسلام‌شهر، پاکدشت، اندیشه را مورد بهره برداری قرار می دهیم بدین طریق برای ۸۰ درصد مردم امکان دسترسی آسان و رایگان به خطوط مترو فراهم خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.