حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص ریزش قیمت خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت ها در بازار خودرو در حال ریزش است، البته این تنها مربوط به خودرو نیست و طی ۱۵ روز گذشته بیشتر اصناف به دلیل رکود حاکم بر بازار شاهد افت قیمت ها هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال متاسفانه قیمت خودرو بسیار افزایش یافت، گفت: در حال حاضر قدرت خرید مصرف کننده در بازار بسیار کم شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان افزود: در حالیکه قیمت خودرو سراتو در اسفند ماه ۲۵۰ میلیون تومان بود در سال جاری به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما اکنون در رکود بازار، قیمت این خودرو به ۳۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است، البته قیمت ها همچنان نسبت به سه ماه گذشته ۶۰ میلیون تومان بالا است.

وی در خصوص کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: هم اکنون قیمت خودرو نسبت به اسفند ۹۷ ارزان نشده است، اما حباب قیمت خودرو اندکی در حال خالی شدن است.

قندی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای وارداتی خرید و فروش نمی شود، گفت: با ورود خودروهایی که در برخی خانه ها از سوی مصرف کنندگان ارزان شده بود و همچنین تحویل فوری خودروها از سوی شرکت های خودروساز، حباب قیمت خودرو در حال تخلیه شدن است. 

وی تاکید کرد: یکی از دلایل گرانی خودرو، انبار کردن خودروها برای افزایش قیمت بود، اما اکنون خودروهایی که تحویل می گیرند برای فروش در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در خصوص ورود شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو، اظهار کرد: البته هنوز شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تصمیمی نگرفته است، اما جو روانی این تصمیم موجب کاهش قیمت بازار خودرو شده است.

وی افزود: متاسفانه با افزایش قیمت خودرو، در برهه ای از زمان با عرضه قطره چکانی خودرو، بازار تشنه نگه داشته شد تا پنج درصد سود حاشیه بازار که مد نظر خودروسازان بود، محقق شود.

قندی با پیش بینی اینکه کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت، گفت: به نظر می رسد قیمت پراید که اکنون ۴۷ میلیون تومان معامله می شود، حتی به ۴۳ میلیون تومان کاهش یابد، در حالیکه این خودرو چند ماه پیش ۵۵ میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای ایرانی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان و خودروهای خارجی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته اند، افزود: خودروهای یک میلیاردی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند و خودروهای ۵۰۰ میلیاردی حدود ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در خصوص تصمیماتی برای ممانعت از قیمت گذاری خودرو در سایت دیوار، شیپور و ...، اظهار کرد: با دستور قوه قضایی مقرر شد قیمت خودرو از این سایت ها حذف شود البته دوباره قیمت ها به این سایت ها بازگشت، با این وجود حذف قیمت ها در کاهش قیمت خودرو تاثیر داشت.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد رکود و گرانی بازار خودرو به سایت های دیوار و شیپور است، گفت: هم اکنون نسبت به ۲۰ روز گذشته شاهد ۷۰ درصدی معاملات خودرو هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.