غذاهای ناسالم در هر سنی ناسالم هستند اما بعد از ۳۰ سالگی بدن به تدریج توانایی‌های خود را برای هضم و تحمل برخی مواد غذایی از دست می‌دهد.

براساس گزارش «فودایت‌سیف»، هنگامی که شما به سن خاصی می‌رسید خطر ابتلا به بیماری‌ها افزایش می‌یابد و تنها داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند از ابتلا به سرطان، دیابت‌ها و بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. بنابراین شما در اینجا با برخی مواد غذایی که نباید پس از ۳۰ سالگی مصرف کنید، آشنا خواهید شد.

ماست طعم‌دار

ماست‌های ساده برای بدن بسیار مناسب است و سلامت گوارش را تضمین می‌کند اما متاسفانه ماست‌های طعم‌دار دارای میزان زیادی قند هستند و شما را با مشکلات ابتلا به دیابت مواجه می‌کند.

سویا

اگرچه مصرف سویا بسیار مفید است و می‌تواند جایگزینی برای گوشت باشد اما مصرف زیاد آن موجب التهاب در بدن شما می‌شود و به طور بالقوه در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد می‌کند.

اگر شما به طور معمول از سویا استفاده کنید، چین و چروک اطراف دهان خود را افزایش می‌دهید. پس از سن ۲۵ سالگی، کلاژن پوست شما شروع به شکسته شدن می‌کند و منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود.

نان سفید

آرد سفید قند خون شما را افزایش می‌دهد و هیچ یک از ویتامین‌ها و مواد موجود در گندم را به طور کامل ندارد. با افزایش سن سیستم گوارش نیاز بیشتری به فیبر دارد اما نان سفید دارای فیبر کمتری نسبت به گندم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.