قاضی سراج عصر سه‌شنبه در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در تهران و امکان وقوع سیل، هیأتی را از سازمان بازرسی کل کشور مأمور کرد تا با حضور در مناطق سیل‌خیز تهران بر اقدامات پیشگیرانه شهرداری و واحدها و سازمان‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از وقوع بحران احتمالی در این خصوص نظارت و نتیجه را گزارش کنند.

در پی این دستور، بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی با حضور در مرکز کنترل ترافیک (ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران) و کنترل دوربین‌های سطح شهر تهران، وضعیت معابر، کانال‌ها، رود دره‌ها، مسیل‌ها و تونل‌ها را بررسی نمود.

در این بازدید پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک و یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران توضیحاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه نظیر لایروبی مسیل‌ها و آبراه‌ها و رودخانه‌ها و شبکه‌های اصلی و فرعی، استقرار ایستگاه‌های خدمات شهری در نقاط مختلف شهر، آماده‌باش ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی و استقرار حدود ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین اعم از لودر، بیل مکانیکی، بالابر و همچنین ۵۰۰۰ نفر نیروی انسانی در سطح شهر ارائه نمود.

در ادامه از برخی از نقاط بحرانی و حادثه‌خیز نظیر رود دره کن، بوستان جوانمردان و نهج‌البلاغه، مترو صادقیه و ارم سبز بازدید به عمل آمد و ضمن تشکر از اقدامات شهرداری تهران، تذکرات و هشدارهای لازم به‌منظور بهبود شرایط به مسئولین امر اعلام شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.