عزیزاله شهبازی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری که دوشنبه پنجم فروردین در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه امید است سال ۹۸ سالی پر از خیر و برکت برای تمامی مردم ایران اسلامی باشد، افزود: از تمامی مدیرانی که در ایام تعطیلات پای کار بودند و بر اساس ارائه گزارش‌ها، خروجی قابل قبولی داشتند، قدردانی می‌کنم.

وی ضمن ابراز همدردی با مردم سیل‌زده استان‌های شمالی کشور، ادامه داد: البرز آماده کمک به هم نوعان سیل‌زده در مناطق سیل‌زده کشور است.

شهبازی با اشاره به اینکه اسکان جمعیت در البرز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گفت: البرز پرترددترین استان کشور با ثبت ۱۲ میلیون تردد تا به امروز داشته و جای خرسندی دارد که میزان تصادفات فوتی البرز در تعطیلات نوروز تا به امروز کاهش صد درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم از استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌ها بپرهیزند، افزود: در مواقع بحران پای پیش‌بینی‌های لازم را داشته، در حین بحران مدیریت صحیح و پس از بحران نیز آرامش و مدیریت هوشمندانه نیاز است.

استاندار البرز اضافه کرد: کمک‌های البرز باید در قالب یک ستاد واحد جمع‌آوری و طی هماهنگی‌های صورت گرفته به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

وی گفت: در البرز نیز آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی حاصل از بارش شدید باران وجود دارد.

دکتر شهبازی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مأمور به ساماندهی، تجمیع و ارسال کمک‌های البرز به مناطق سیل‌زده است.

وی با بیان اینکه آمادگی ایجاد بستر لازم برای استقرار سیل‌زدگان را داریم، عنوان کرد: با توجه به بارش‌ها، احتمال رانش زمین و ریزش کوه در جاده چالوس و طالقان وجود دارد، اطلاع‌رسانی و آماده‌باش کامل صورت گیرد.

شهبازی تاکید کرد: مدیران بدون هماهنگی از استان خارج نشوند چرا که مجموعه دستگاه‌های استان در آماده‌باشکامل قرار دارند.

وی افزود: برای ایجاد محدودیت تردد در جاده چالوس نیز با توجه به اینکه این جاده ملی است باید با مسئولان ملی هماهنگی لازم صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه محموله‌های کمک به مناطق سیل‌زده ارسال شده، اعلام کرد: البرز آمادگی کامل را برای ارسال محموله‌های دیگری شامل موادغذایی، تجهیزات و اعزام نیروی انسانی به مناطق سیل‌زده را دارد و برای این امر درصدد هماهنگی‌های لازم و اعلام نیاز مسئولان مناطق سیل‌زده هستیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در قالب سند آمایش سرزمین باید مناطق خطرپذیر استان احصا شود، گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در این راستا باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۸ بر اساس شعار سال، افزود: البرز در سال رونق تولید بر اساس منویات مقام معظم رهبری برنامه محور حرکت خواهد کرد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: البرز با اعطای ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، رتبه اول کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را دارد.

وی گفت: مجموعه مسئولان استان در ۳ قوه طی همراهی و تعامل همچنان متحد و منسجم برای تحقق شعار سال خیز بلندی برداشته‌اند.

شهبازی افزود: برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری سرعت مسئولان برای رونق تولید در البرز مضاعف خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز نیز جلسه‌ای با موضوع شعار سال مبنی بر رونق تولید با حضور مدیران کل، فرمانداران و معاونان استانداری تشکیل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.