فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه کوپنی کردن مصالح ساختمانی و یا ساخت ۴۰۰ هزار واحد ساختمانی از سوی وزیر راه و شهرسازی نمی‌تواند راهگشای بازار مسکن باشد گفت: در ۶ ماه گذشته این طرح‌ها مطرح شده، اما برنامه‌های عملیاتی آن هنوز اجرایی نشده و با توجه به شرایط بازار مسکن بعید است اجرای این طرح‌ها هم بتواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

وی افزود: باید فضای کسب و کار به ویژه در بخش مسکن بهبود یابد و دولت باید قوانین دست و پاگیر پیش روی تولیدکنندگان را بردارد تا بتوانیم به این بازار امیدوار باشیم.

پورحاجت توضیح داد: ارزش معاملات املاک ۶۴ درصد بوده که به دلیل عوارض و سایر بخش‌های چسبندگی ارزش معاملات مسکن به ۴۰ درصد کاهش یافته است و این عوامل نشان می‌دهد که بازار مسکن شرایط خوبی ندارد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با تأکید بر اینکه باید موانع پیش روی تولید مسکن برداشته شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی مسئول بخش تولید مسکن است و باید با همکاری بخش خصوصی بتواند این بازار را که طی یکسال گذشته در شرایط رکودی شدید بسرمی برد را نجات دهد.

وی گفت: در صورتی که موانع پیش روی این بازار برداشته نشود سال آینده شاهد اتفاقات مثبتی در بازار مسکن نخواهیم بود.

پورحاجت با بیان اینکه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن تسهیلات جدیدی از سوی وزارت راه و شهرسازی نیست گفت: این وام از ۲ سال پیش به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده بود و در ماه گذشته تنها مجوز افزایش سقف فروش اقساطی آن ارائه شده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: این تسهیلات برای واحدهای زیر ۱۰۰ متر است و دولت باید در چنین شرایطی اقدامات لازم جهت حمایت بیشتر از تولیدکنندگان مسکن را در دستور کار خود قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.