محمدرضا نقدی در اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مجتمع آموزشی امامت با تبریک فرار رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب، اظهار کرد: اولین مطلب ضرورت پاسداشت ۴۰ سالگی انقلاب است که امام (ره) بارها فرمودند که حفظ یک پیروزی از کسب آن سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه ۴۰ ساله شدن انقلاب به اندازه خود پیروزی آن اهمیت دارد و اتفاق بزرگی است، عنوان کرد: انقلاب‌ها در تاریخ‌‎های بشر اغلب پیروز نشدند و انقلاب‌هایی که پیروز شدند نیز دوام نداشتند و به انحراف کشیده شدند. انقلاب کبیر فرانسه که دلیل کبیر بودن آن را نمی‌دانم بعد از ۱۰ سالگی خود به ناپلئون جلاد خونریز سپرده شد. انقلاب کمونیستی روسیه در ۵ سالگی رهبر خود لنین را از دست داد و انقلاب به استالین رسید که لنین گفت نباید به او برسد. نام او در کنار هیتلر و چنگیز قرار دارد و این نتیجه انقلابی است که برای عدالت درست شده بود.

نقدی افزود: انقلاب مائو بعد از مرگ خود به دست کسی افتاد که مخالف سرسخت او بود و همه کاره چین شد که جز عکسی بر اسکناس چیزی از آرمان‌های انقلاب مائو در چین باقی نماند. انقلاب مشروطه ما نیز بسیار زود از سفارت انگلیس سر در آورد. انقلاب در مصر دو سال و در تونس یک سال دوام داشت. قله تمام انقلاب‌های بشری یعنی بعثت پیامبر (ص) زود تحریف شد. انقلاب‌ها اینگونه بودند و رسیدن به ۴۰ سالگی بسیار مهم است، آن هم انقلابی که نه شرقی و نه غربی بود و با تمام قدرت‌های دنیا درگیر و گلاویز و هیچ خدشه‌ای به اصول و آرمان‌های آن وارد نشد. رهبری نیز یک خط از آرمان‌های امام (ره) را حذف نکرده‌اند و این دستاورد بزرگی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: ملتی که قدر و منزلت این را داشتند، منزلت رساندن آن به صاحب اصلی‌اش را نیز دارند، بنابراین باید ۴۰ سالگی را بسیار جشن گرفت و تبیین کرد. باید بررسی علمی نمود که چه عواملی باعث شد، انقلاب ما به ۴۰ سالگی برسد. باید این موضوع را بررسی و ریشه‌یابی کنیم.

وی بیان کرد: برخی بیان می‌کنند که اکنون گرانی، فساد و بیکاری وجود دارد، ما انقلاب کردیم که این موارد باشد؟ برخی دیگر نیز به قدری بی‌انصافی می‌کنند که باید نام آن‌ها در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود که بیان می‌کنند ما از زمان شاه هم بدتر شده‌ایم. افرادی هم که خوب هستند می‌گویند نمی‌توان با این شرایط کشور از انقلاب صحبت کرد. آیا انقلاب را باید با ارزانی و گرانی سنجید، انقلابی که مسیر تاریح بشریت را عوض کرد و دستاوردهای بی‌نظیری دارد؟ در این کشور چندین هزار سال شاهنشاهی و دیکتاوری بوده و انقلاب به آن پایان داده است.

نقدی با اشاره به اینکه تاریخ ما ۲۵۰۰ سال نبوده، بلکه ۱۰ هزار ساله است و ۷ هزار سال آن اسناد رسمی ثبت شده دارد، تصریح کرد: این تاریخ باید نوشته شود. چندین هزار سال در این کشور شاهان مستبد حکومت می‌کردند و بر اساس توطئه‌‎گری، خیانت، جنایتکاری و قساوت قلب شاه می‌شدند. گاه حتی بی‌سواد بودند. به طور مثال رضاخان پای نامه‌ها انگشت می‌زد و بعد امضا کردن را یاد گرفت. نوشتن بلد نبود و تنها می‌توانست بخواند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: چقدر ظلم است به کشوری که حکماً و فقها داشته باشد اما فرد بی‌سوادی شاه شود که نمی‌تواند روزنامه بخواند تا بداند که دیگران در مورد کشورش چه می‌گویند. شاهان فضیلت تقوا نداشتند و حتی بی‌سوادترین و خارج از کنترل‌ترین افراد بودند که به اموال، خون و نوامیس مردم چنگ می‌زدند و هیچ مزیتی نداشتند. رضاخان ملعون در سال ۱۲۹۸ یعنی یک سال قبل از کودتا، اموال زیادی نداشت و زمانی که می‌خواستند از کشور بیرونش کنند، ۴۴ هزار ملک داشت. در هر شهر که ملک قشنگی می‌دید آن را برای خود برمی‌داشت و این امر تنها از موضع شاهی بود.

وی خاطرنشان کرد: شاه پول نفت را به حساب شخصی خود می‌ریخت. چند هزار سال به همین صورت بر ما شاهی کردند که می‌توان ده‌ها کتاب از جنایت‌های آن‌ها نوشت. یکی از کارها برای تمدن‌سازی نوشتن درست تاریخ کشور و جهان است. انقلاب ما به این حکومت‌های چندهزار ساله پایان داد. انقلاب برای اولین بار آزادی را برای ملت به بار آورد، در حالی که در زمان شاه نمی‌توانستند انتقاد کنند، آیا این امر را می‌توان با آزادی، گرانی و فساد اقتصادی سنجید؟

نقدی گفت: چند ده هزار نفر به دلیل نقد کلامی و زبانی به زندان افتادند و افراد بزرگی نیز شهید شدند. انوشیروان عادل در یک نیم روز، ۸۰ هزار نفر از مخالفان خود را سر برید. انقلاب به تمام این سیاهی‌ها پایان داد و ما آزاد هستیم. اکنون که من به مدرسه‎ای می‌روم، دانش‌آموزی می‌تواند به راحتی و بدون نگرانی انتقاد کند و این آزادی است. این آزادی کجا در تاریخ ایران وجود داشته است؟ انقلابی که استقلال آورد، در حالی که قبل از آن کنسرسیوم نفت ۹۰ درصد پول ما را می‌برد و ما در هیچ مساله‌‎ای تصمیم‌گیرنده نبودیم. شاهان گذشته شاهی می‌کردند اما پهلوی شاهی هم نمی‌کرد و مسئولیت کشور را برعهده نداشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همه کاره بودند، عنوان کرد: فرح پهلوی در خاطرات خود می‌گوید زمانی که ملکه شدم تازه فهمیدم که شاه هیچ‌کاره است. تمام نخست‌وزیران زمان شاه منصوب آمریکا و انگلیس بوده و کاره‌ای نبودند، آن‌ها افراد لجن و خبیثی بودند که مملکت را بر باد می‌دادند. ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌شد اما مردم ما گرسنه و بی‌سواد بودند. ۷۰ درصد مردم ایران در روستاها زندگی می‌کردند که روستا در سال ۵۷ روشنایی و گرمایش مناسبی نداشت و ساختمانش از سنگ، چوب و خاک بود. گاز، مخابرات، اینترنت و جاده نداشتند. در روستاهای اطراف تهران نیز جاده وجود نداشت.

وی افزود: این وضع ۷۰ درصد مردم بود. نصف پزشکان ایرانی بنگلادشی بودند. جمعیت سه برابر کمتر و میزان صادرات نفت چهار برابر بیشتر بود که ۱۰ برابر به هر ایرانی نفت می‌رسید اما مردم اغلب گرسنه بودند و شلنگ، کاسه، بشقاب ملامین و تشت را از اسرائیل وارد می‌کردیم، آیا می‌‎توانستیم ماهواره به فضا بفرستیم؟ کشور عقب‌مانده‌ای بودیم. برخی بیان می‌کنند که وابستگی بهتر است، دوران استقلال تمام شده و شما عقب‌مانده هستید، دوران، دوران جهانی شدن است اما حتی ترامپ هم می‌گوید که جهانی‌سازی تمام شده است. این آسیب دانشگاه‌های ما است.

نقدی بیان کرد: چرا مردم با ۱۰ برابر فروش نفت نسبت به سرانه مملکت فلاکت داشتند زیرا ۹۰ درصد پول نفت ما را می‌بردند، بعد از نهضت نفت نیز ۵۰ درصد نفت متعلق به آمریکا و انگلیس بود و بقیه را نیز می‌خوردند. یک میلیارد دلار از ثروت ما را شاه به انورسادات داد تا با اسرائیل توافق کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: برخی بیان می‌کنند که مشکلات ما به خاطر استقلال‌خواهی است و باید با آمریکا دوست شویم، ما می‌خواهیم دوست شویم اما با ما دوست نمی‌شوند. آمریکا ذاتاً دشمن بشریت است و با ما دوست نمی‌شود. روابط با آمریکا دو حالت دارد یا باید تسلیم شویم و گاو شیرده و ساکت باشیم و یا باید مبارزه کنیم که ممکن است بخشی از اموال خود را در این حالت نجات دهیم. شق سومی در روابط با آمریکا وجود ندارد. اکنون عربستان ۱۶.۵ برابر ما سرانه نفتی دارد اما ۳۹ درصد زیر خط فقر هستند زیرا باید قرارداد تسلیحاتی ببندد و خرج جنگ با یمن کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب برای ما استقلال، آزادی و مردم‌سالاری آورد، عنوان کرد: مردم‌سالاری ما در دنیا بی‌نظیر است. در اروپا و آمریکا حزب‌سالاری وجود دارد. اکنون نیز افرادی که در روزنامه‌ها می‌نویسند که ما حزب نداریم، سرمایه‌داران بزرگی هستند که ملت را چپاول کردند و حالا می‌خواهند به شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های خود شکل سیاسی دهند.

نقدی ادامه داد: ۴۰ سال است که تجربه عملیاتی از ولایت فقیه داریم و ثابت شده که ضد دیکتاتوری هستند. امام (ره) رأی مردم را رأی می‌دانستند، برخی بیان می‌کنند که مقام معظم رهبری نمی‌‎خواهند فکری به حال مردم کنند؟ آقا ۱۰ سال پیش فکر کردند و بیان کردند اما ما راه دیگری را رفتیم. ایشان اداره را دست خود ما سپردند و ما انتخاب می‌کنیم ما این رئیس‌جمهور و مجلس را انتخاب کردیم که نباید این کار را انجام می‌دادیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: مجلس دو لیست داشت که یکی مشکل را اقتصاد و دیگری ورزشگاه و کنسرت می‌دانست و ما به لیست دوم رأی دادیم و حالا می‌گوئیم چرا اقتصاد مشکل دارد. سر صندوق رأی باید فکری به حال خود کنیم. مقام معظم رهبری فرمودند که به ساده‌زیست‌ها رأی دهید اما ما به اشرافی‌ترین افراد رأی دادیم. خدشه‌ای به انقلاب وارد نیست. امام (ره) فرمودند وای به روزی که از غیر طبقه متوسط در دولت و مجلس قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه باید ۴۰ سالگی انقلاب را پاس بداریم و بدانیم امروز مشکلی که داریم ساده‌ترین مشکل تاریخ انقلاب و مساله اقتصاد است، عنوان کرد: مشکل اول ما شاه بود که اسلحه، رسانه، حزب و ثروت نفتی یا پول اصلی را در دست داشت. دستان مردم خالی و دستان دشمن پر بود. اقتصاد، اسلحه و رسانه دست حامیان بین المللی قرار داشت اما ملت برنده شد که این کار بسیار سختی است.

نقدی افزود: انقلاب پیروز شد، تمام سازمان‌های تروریستی شروع به ترور رهبرها و مردم ما کردند. ما چه داشتیم که به جنگ سازمان‌های جاسوسی برویم؟ سازمان اطلاعات همه دانشجویان سال دوم و سوم دانشگاه بودند که به جنگ آن‌ها رفته و همه را نابود کردند. جنگ شد و دست ما در جنگ خالی بود. انتهای جنگ صدام ۶۰۰ هواپیما و ۵۵۰۰ تانک مدرن داشت، چه مقدار داشت که این میزان باقی ماند؟ تنها یک شنی تانک به ما دادند و با غنیمت‌هایی که از صدام گرفتیم و سلاح‌های زمان شاه جنگ را اداره کردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران بیان کرد: بعد از جنگ باید کشور را می‌ساختیم، ما ۶ میلیارد دلار ثروت و نقدینگی داشتیم و خسارت وارد شده به کشور ۶۵۰ میلیارد دلار بود. همه ما را تحریم کردند و به ما دانش ندادند. بزرگ‌ترین سدهای دنیا را بچه‌های ما ساختند. از چنین بحرانی بیرون آمدیم و برق و غذا صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مولد و پویا پنج مؤلفه دارد، تصریح کرد: انرژی، معدن و مواد اولیه، نیروی انسانی، علم و نقدینگی مؤلفه‌های اقتصاد پویا هستند که ما تمام این موارد را داشته و در آن‌ها بالا هستیم. باید سرمایه داخلی را فعال کنیم و به تولید آوریم. پنج مؤلفه اصلی اقتصاد مولد پیشرو را داریم اما چرا مشکل حل نمی‌شود. مشکل ما رویکرد است و چشم به خارج و برجام آمریکایی، اروپایی و بعد آفریقایی داریم و به دنبال FATF و CFT هستیم.

نقدی ادامه داد: اگر رویکرد ما عوض شود، تمام مشکلات حل می‌شود. اگر این توفیق باشد، مشکلات را حل می‌کند. اگر دولت بتواند باید حل کند وگرنه دولت بعدی باید اقدام نماید. باید به انقلابی‌‎گری، توکل به خدا، اعتماد به نفس و خودباوری برگردیم. در هیچ کشوری تأیید نشده که پیشرفت و شکوفایی کشوری با روابط خارج از کشور حل می‌شود، هر کشوری که شکوفا شده با شناخت و شکوفا کردن ظرفیت‌های خود بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.