دیدار تیم‌های استقلال و پدیده در چارچوب دیدار معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر، فردا (پنج‌شنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. وینفرد شفر عصر چهارشنبه در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: فردا بازی بسیار بسیار سختی داریم. تیم بسیار خوبی مقابل ما قرار می‌گیرد که کار گروهی را بسیار خوب انجام می‌دهد. من سه، چهار بازی اخیر این تیم را آنالیز کردم و باید عملکرد سطح بالایی داشته باشیم. من بازی مقابل سپاهان را بررسی کردم و ما باید با تمام توان ظاهر شویم و بتوانیم بعد از بازی بگوییم که نتیجه خوبی گرفتیم. اعتماد به نفس خوبی از بازی‌های قبلی بدست آوردیم

او افزود: هواداران همیشه یار دوازدهم ما هستند و هر وقت هواداران‌مان را در شهرهای مختلف می‌بینیم، فوق‌العاده است که هواداران همیشه حامی ما هستند. امیدوارم هواداران در بازی فردا به ورزشگاه بیایند و پس از آن وارد تعطیلات نیم‌فصل شویم.

سرمربی استقلال درباره برنامه این تیم در تعطیلات نیم‌فصل گفت: ما از سه،‌ چهار هفته قبل درباره این موضوع با مدیرعامل صحبت کردیم که سه، چهار گزینه داریم. باید به اردوی نیم‌فصل برویم. این موضوع خیلی مهم است و امیدوارم مدیرعامل در دو، سه روز آینده جواب این موضوع را به ما بدهد. گزینه‌های ما هم داخلی و خارجی است.

شفر درباره مسابقات دوستانه کیش گفت: شاید در رتبه‌بندی فهرستی که ما داریم، اردوی کیش رتبه ۳ باشد. البته جزیره زیبایی است اما مهم‌تر این است که اردوی ما خارج از کشور باشد.

او درباره حضور بازیکنان زیادی از استقلال در اردوی تیم‌ملی امید و بزرگسالان بیان کرد: از این بابت بسییار خوشحالم. همه دیدند که ما سخت در باشگاه کار کردیم و این که علی کریمی، روزبه و پژمان در تیم‌ملی هستند باعث خوشحالی من است. الان که آن‌ها در تیم‌ملی هستند خوشحالم ولی قبلا در زمان بازی ما با السد،‌ آن‌ها برای حضور در بازی دوستانه به تیم‌ملی دعوت شدند. البته درباره بازیکنان امید ما باید بگویم که برای مثال بازیکنی مانند رضا کریمی که در عمان مصدوم شد باید به ایران برمی‌گشت. یا اللهیار که باید استراحت کند. بازیکنان ما انسان هستند و ماشین نیستند و باید استراحت کنند.

سرمربی استقلال درباره روند انتخاب دستیارش و مصاحبه اخیر ساناک که گفته بود دلیل رفتنش را از شفر بپرسند، توضیح داد: چند روز قبل با مدیرعامل صحبت کردیم. یک دستیار در نظر داریم که منتظر پیش قرارداد است. مدیرعامل در جریان است و قرار است این پیش قرارداد را برای او بفرستند تا او مطالعه کند.

شفر ادامه داد: قبل از این که درباره سانی صحبت کنم باید نکته‌ای مهم به خصوص برای تلویزیون بگویم. من همواره صادق هستم. از زمانی که به تیم آمدم، درباره تیم، کادر و بازیکنانم صحبت کردم و صادق بودم. استقلال یکی از بهترین تیم‌های آسیا مثل منچستر و رئال مادرید است. افراد بسیار مهمی در استقلال حضور داشتند و من می‌دانم پورحیدری در استقلال چه کار کرده است. استقلال یک باشگاه ویژه در آسیا است و باید بدانیم چه رفتاری باید بکنیم. درباره سانی و پستی که منتشر کرد همه چیز را از قبل می‌دانستم. سانی به خاطر مسائلی که از قبل داشت بیمار بود. مهم‌ترین چیز برای ما و کادرم احترام است. وقتی کسی مریض است باید به آن احترام گذاشت؛ مانند پادوانی. باید کاری کنیم که حمایت کنیم نه این که کاری کنیم که علیه آن‌ها باشد. من با او همیشه در ارتباط بودم. من و ساشا با مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم و از آن‌ها خواستیم که لطفا او را تحت فشار نگذارید. آن‌ها هم قبول کردند. ممکن نیست که فرد دیگری کار دیگری بکند. باتوجه به جایگاهی که استقلال دارد باید رفتار محترمانه داشته باشیم. اگر یک نفر در این مسیر حرکت نکند، برای ما مشکل ساز است. ما فردا بازی داریم و باز این مشکل برای ما پیش آمده است.

او افزود: همیشه ۳۰ درصد از توان من صرف این مشکلات شده است. همیشه در باشگاه گفتم که صحبت اضافه انجام ندهید و ساکت باشید. بارها گفتم که مدیرعامل و سرمربی باید درباره مسائل مهم باشگاه صحبت کنند. ما بهترین هواداران آسیا را داریم. وقتی به رشت رفتیم، تعدادی از کودکان و زنانی که اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتند گریه می‌کردند. ما باید مانند رئال مادرید ساکت باشیم. فکر می‌کنید چرا رئال مادرید موفق بوده است، چون در سکوت کار کردند. باید در سکوت و آرامش باشیم و در مسیر حرکت کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.