اشک‌های مهدی قائدی را اما شعار بی‌غیرت بی‌غیرت هواداران به سوی رختکن همراهی کرد. هواداران استقلال به ستوه آمده‌اند. چند سال ناکامی در لیگ و چشم‌انداز نه‌چندان جذاب این تیم در فصل جاری کارد را به استخوان آنها رسانده و این درحالی است که تیم رقیب در پایتخت به فینال آسیا رسیده است و این می‌تواند نمک روی زخم آنها باشد. این‌گونه است که دامنه اعتراضات گسترده شده و تیم را تحت فشار قرار داده است. شفر که حالا زیرتیغ است در کنفرانس خبری بعد از بازی می‌گوید زندگی جریان دارد و آنها به تلاش خود در لیگ ادامه خواهند داد؛ وعده‌ای که مشخص نیست هوادارانش دیگر به آن اعتماد داشته باشند: «نمی‌توانم چیزی را که بارها گفته‌ام دوباره بگویم. خیلی از بازیکنان تیم من بازیکنان جدید هستند.

وقتی همه می‌گویند ما باید برنده همه بازی‌ها باشیم، فشار زیادی را تحمل می‌کنیم. قبلا گفتم و باز هم می‌گویم ما تیم جدید و بازیکنان جدید داریم و کار می‌کنیم تا تیم جدید بسازیم. بازیکنانی مثل تبریزی، باقری و گرو بازیکنان جدید هستند. تیام وقتی به ما اضافه شد، به تیم آماده اضافه شد و به همین دلیل موفق بود. وقتی امروز برابر تیم ۱۰ نفره هستید، همه انتظار برد دارند و کار سخت می‌شود. بایرن‌مونیخ با شانس و با نتیجه ۲ بر یک تیم لیگ چهارمی را برد. هر چه از دقایق بازی گذشت، ما عصبانی‌تر می‌شدیم. بازیکنان در رختکن ناراحت بودند و ما همه باید ناراحت باشیم. زندگی به پایان نرسیده و تمرکز ما روی لیگ است و در تعطیلات به‌دنبال تغییرات خواهیم بود تا ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا بهتر شویم.»

اما بازیکنان تیم هم که حالا صابون انتقادات به تنشان خورده فشار بازی در تیم بزرگ را بیشتر درک می‌کنند. صدای فریادهای معترضان حتی میکسدزون آزادی را هم تحت تاثیر قرار داد تا آنجا که روزبه چشمی مجبور شد به‌جای جواب به دوربین‌های مقابلش در چشم هواداران استقلال نگاه کند و پاسخ آنها را بدهد: «بچه‌ها همه ناراحتند، به والله ناراحتند.» یک هوادار گفت: «ناراحتی شما که به درد ما نمی‌خورد!» سپس چشمی پاسخ داد: «من می‌گویم شرمنده‌ام می‌گویید شرمندگی فایده ندارد، بازی کنید. وقتی حرف نمی‌زنیم می‌گویید چرا عذرخواهی نکردید. به والله این را همه می‌دانند. مشکل تیم را که من نباید بگویم، تیم سرمربی دارد، مدیرعامل هم دارد من چه بگویم؟ من هم جزو بازیکنانم، نتایج گردن من هم هست، گردن مدیرعامل و مربی و کسی که حتی یک دقیقه بازی نکرده هم هست.»

یکی از هواداران عصبانی استقلال گفت: «چرا یک بار به وزارت اعتراض نمی‌کنید؟ همه‌اش من هوادار باید بگویم وزیر فلان؟» در این لحظه روزبه چشمی میکسدزون را ترک کرد. این تفکر غالب این روزهای استقلالی‌ها است. آنها براین تصور هستند که وزارت ورزش پرسپولیس را به‌صورت ویژه‌تری مورد حمایت خود قرار داده است.چه از نظر مالی و چه حمایت معنوی. مصاحبه‌های اخیر وزیر بعد از صعود پرسپولیس به فینال آسیا که دستاوردی ملی هم تلقی می‌شد. کار به آنجا کشیده شده که حتی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق این باشگاه که نقش سخنگوی هواداران این تیم را هم به خود گرفته در مراسم دومین سالگرد مرحوم پورحیدری وزیر را تهدید می‌کند: «دلم نزد هواداران است و نمی‌توانم ببینم حق هواداران استقلال این‌گونه ضایع می‌شود. به وزیر ورزش و جوانان هشدار می‌دهم اگر شرایط این‌گونه ادامه پیدا کند، دیگر سکوت نخواهم کرد؛ او بیش از اندازه از پرسپولیس حمایت می‌کند و نمی‌شود که فقط پرسپولیس را در نظر بگیرد.» استقلال اما درون باشگاه هم با چالش‌های فراوانی مواجه است.گفته می‌شود جلسه فوق‌العاده کمیته فنی با حضور شفر برگزار خواهد شد. جلسه‌ای که به بررسی دلایل حذف اختصاص دارد و باید منتظر خروجی آن بود.