حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره فروش حلیم و آش رشته در ماه‌رمضان، اظهار داشت: در حال حاضر کار ۷۰۰، ۸۰۰ واحد با ما در تهران تداخل دارد، از جمله ساندویچی‌ها، آب‌میوه‌فروشی‌ها، بنگاه‌های املاک و... و به صورت غیرمجاز به توزیع حلیم و آش رشته می‌پردازند. این گروه بزرگ‌ترین آسیب را به صنف ما و مردم می‌رسانند.

وی افزود: در حال حاضر کبابی‌ها تخصص فروش آش و حلیم را دارند. بر این اساس، از امکانات و تجهیزات برخوردار هستند و در طول سال می‌توانند حلیم و آش توزیع کنند.

رییس اتحادیه کباب، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران متذکر شد: اما در رابطه با واحدهای غیرمجاز، یک‌سری افراد سودجو در ظرف‌های نامناسب حلیم‌های ارزان‌قیمت کیلویی ۶، ۷ هزار تومان توزیع می‌کنند و بهداشت و سلامت جامعه را زیر سوال می‌برند.

محمدی تاکید کرد: من از مردم می‌خواهم که فقط از واحدهای مجاز خریداری کنند. البته امسال قیمت اتحادیه را تغییر ندادیم و همان قیمت پارسال است؛ این در حالی است که با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو بودیم و اقلام مصرفی حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت، ولی همکاران ما قرار شد امسال سود جزئی‌ای ببرند و به خاطر این‌که در سفره‌های افطار مردم سهیم باشند، قیمت‌ها را افزایش ندادند.

وی همچنین درباره غذاهای ۵ هزار تومانی و ارزان‌قیمت در بازار گفت: شخص بنده با غذاهای ۵ هزار تومانی و ارزان‌قیمت مخالف هستم، زیرا ارزان‌فروشی در حوزه غذا سم‌فروشی است.

رییس اتحادیه کباب، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران عنوان کرد: مرغ و گوشت در بازار قیمت مشخصی دارد. وقتی این اقلام را پخت می‌کنید و عرضه می‌شود، زمانی که قیمت آن از حد معمول پایین‌تر باشد، این مشخص است که غذا مشکلی دارد.

محمدی افزود: در حال حاضر یک پرس چلوکباب معمولی بیش از ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان برای تولیدکننده در می‌آید. آن زمان چطوری می‌شود چلوکباب را ۴، ۵ هزار تومان فروخت؟ من معتقدم که ارزان‌فروشی در حوزه غذا، سم‌فروشی است.

وی با بیان این‌که واقعا غذای ناسالم به بدن آسیب می‌رساند، خاطرنشان کرد: در این غذاهای ارزان مشخص نیست چه موادی مصرف می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.