او همچون یک تنیس‌باز حرفه‌ای این مصاحبه را انجام داد و به‌شدت ریسک‌گریز و روشمند ظاهر شد تا بتواند از این مهلکه جان سالم به در ببرد تا به مسابقه بعدی که مناظره با ترامپ است، برسد. هریس در این مصاحبه بیشتر وقت خود را به مشکلات اقتصادی و تقویت طبقه متوسط اختصاص داد و سعی کرد همچون یک تنس‌باز خوب، از طبقه متوسط به‌عنوان سرویس‌های امتیازآور استفاده کند. او گفت: «من فکر می‌کنم مردم آمریکا همچون نسل‌های گذشته با امید و خوش‌بینی آماده گام گذاشتن در راه جدیدی رو به جلو هستند.» هریس با انتقاد از دونالد ترامپ، رقیبش از حزب جمهوری‌خواه گفت که آمریکا آماده است تا دوران او را «ورق بزند» و عصر جدیدی را آغاز کند.

هریس از کارنامه اقتصادی دولت جو بایدن دفاع کرد و «افزایش آمار ایجاد شغل» و همین‌طور «سریع‌ترین مورد بهبود وضعیت اقتصادی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ در میان کشورهای ثروتمند» را از موارد موفقیت در ۴سال گذشته دانست. هریس همچنین در این مصاحبه تاکید کرد که به «توافق سبز تازه» که حمایت از سوخت‌های تجدیدپذیر بوده، پایبند است. او به «قانون کاهش تورم» که با ابتکار دولت بایدن تصویب شد اشاره کرد که صدها میلیون دلار به انرژی‌های تجدیدپذیر و اعتبار مالیاتی برای خرید خودروهای برقی اختصاص می‌دهد. وی گفت: «ما اهدافی را برای ایالات متحده آمریکا، که به جهان تعمیم می‌یابد، تعیین کرده‌ایم که حدودا چه زمانی باید به استانداردهای خاصی برای کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای برسیم.»

در بخش دیگری از این مصاحبه، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اصرار بر اینکه ارزش‌هایش تغییر نکرده است، گفت: «من فکر می‌کنم مهم‌ترین و اصلی‌ترین جنبه سیاست و تصمیمات من این است که ارزش‌های من تغییر نکرده است.» با این حال او اذعان کرد که با دریافت بازخوردها در جریان «سفرهای گسترده به مناطق مختلف کشور» در مقام معاون رئیس‌جمهور، تغییرات ویژه‌ای را در سیاست‌های کارزار انتخاباتی خود اتخاذ کرده است. او در این‌باره گفت: «من معتقدم که ایجاد اجماع مهم است. همین‌طور مهم است که یک زمینه مشترک برای درک اینکه چطور واقعا می‌توان مشکلات را حل کرد، پیدا کنیم.» هریس درباره موضوع مهاجرت نیز گفت که پیش از این از یک طرح دوحزبی شامل بودجه چند صد میلیون دلاری برای احداث یک دیوار مرزی حمایت کرده و در مقام رئیس‌جمهور همه‌ کار خواهد کرد تا این طرح امضا و اجرایی شود. وی که پیش‌تر از بستن مراکز بازداشت مهاجران و جرم‌زدایی از عبورهای غیرقانونی از گذرگاه‌های مرزی حمایت کرده بود، در این‌باره گفت ورود غیرقانونی به خاک این کشور باید «پیامدهایی» برای آن افراد داشته باشد و او قانون را در این زمینه اجرا خواهد کرد.

با این حال نامزد دموکرات‌ها از تایید صریح مجازات‌های کیفری برای مهاجران غیرقانونی خودداری کرد. معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین درباره جنگ در خاورمیانه حمایت «صریح و تزلزل‌ناپذیر» خود از امنیت اسرائیل را اعلام کرد، با این وجود او اضافه کرد که نحوه دفاع این رژیم از خود دفاع مهم‌تر است. وی با اشاره به اینکه «بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه در جریان پاسخ اسرائیل به حمله ۷ اکتبر جان باخته‌اند»، خواستار به سرانجام رسیدن توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌های در دست حماس شد. هریس و همچنین تیم والتز در این مصاحبه نشان دادند که طرفدار راهکار دو دولتی هستند و قول دادند که تلاش تیم سیاست خارجی را روی این موضوع متمرکز کنند.