اگر فائوچی نبود

دیوید والاس ولز: سه سال پیش، در مارس۲۰۲۰، شما و بسیاری دیگر هشدار دادید که کووید ممکن است منجر به مرگ ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار آمریکایی شود که مشکلات کاملا شدیدی را در زندگی روزمره ما ایجاد می‌کند. در آن زمان، شما فکر می‌کردید که «بدترین سناریو» این است که بیش از یک‌میلیون نفر بمیرند که بعد تصریح کردید که البته کمی بعید است. اکنون ما به این نقطه رسیده‌ایم. سه سال بعد و با تلاش‌های بسیار زیادی برای جلوگیری از گسترش ویروس، از ۱/۱ میلیون مرگ عبور کرده‌ایم. کجا اشتباه کردیم؟

آنتونی فائوچی: به وضوح مشکلی پیش آمده است. من دقیقا نمی‌دانم چه بود. اما می‌دانیم اشتباهی که رخ داده این است که ما ثروتمندترین کشور جهان هستیم و بر اساس سرانه عملا بدتر از سایر کشورها عمل کرده‌ایم. هیچ دلیلی وجود ندارد که کشور ثروتمندی مانند کشور ما به این روز بیفتد: ۱/۱ میلیون کشته. غیر قابل قبول است.

فکت:

بر اساس داده‌های «Our World in Data»، بیش از ۳۳۰۰مرگ رسمی به ازای هر میلیون نفر در ایالات متحده ناشی از کووید-۱۹ بوده است. در پرو که برخی از سخت‌ترین قرنطینه‌های جهان را داشت، درمجموع بیش از ۶۴۰۰ نفر در هر میلیون نفر است. در بریتانیا این رقم بالای ۳۲۸۰ است. در برزیل بالای ۳۲۵۰ است. به‌طور رسمی، بیش از ۲۷۰۰روس در هر میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیش از ۲۲۰۰سوئدی و ۲۰۰۰آلمانی.

ادامه دارد...