مدیرعامل سایپا گفت: با همین رویکرد محصولات گروه سایپا به خصوص شاهین در سال جاری افزایش کیفی چشمگیری در حوزه خدمات پس از فروش داشته و با انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات از قطعه‌سازان زنجیره تامین توانستیم این شرایط را ایجاد کنیم. وی ادامه داد: در بازار‌های صادراتی قیمت‌گذاری دستوری وجود ندارد و قیمت ارائه‌شده بر مبنای ارزش محصول تولیدشده با نگاه رقابتی در آن بازار‌ها است و قطعا در این حوزه باید هم کیفیت محصولات جاری را افزایش دهیم و هم به سمت تولید محصولات جدید حرکت کنیم.  مدیرعامل سایپا افزود: باید به سمتی برویم که نیاز محصولات به خدمات پس از فروش به ۵ سال برسد. در این صورت محصولات قابلیت سودآوری در بازار‌های جهانی را خواهند داشت، در غیر این صورت هزینه‌های پس از فروش باعث خروج محصول از سودآوری می‌شود.

تیموری ادامه داد: امسال تعهد صادرات ۳هزار کوییک و ۱۱هزار شاهین را به کشور‌های عراق و ونزوئلا داریم و این تعداد با بهترین قیمت صادراتی و به صورت نقدی به این کشور‌ها ارسال می‌شود. نقدینگی حاصل باعث می‌شود بتوانیم در حوزه توسعه و تحقیق و همچنین پرداخت هزینه‌های قطعه‌سازان روند بهتری داشته باشیم. وی با بیان اینکه رویکرد تولید محصول برای سال‌های آینده باید به سمت خودرو‌های دوگانه‌سوز و هیبریدی باشد، گفت: با توجه به الزام کاهش ۵درصدی مصرف سوخت به صورت سالیانه برای خودروسازان، باید تولید خودرو‌های هیبریدی و دوگانه‌سوز را به‌شدت دنبال کرد و بر همین اساس سایپا در دو حوزه برنامه تعریف کرده و در حال انجام است.

مدیرعامل سایپا افزود: در خصوص خودرو‌های دوگانه‌سوز ۱۵هزار وانت زامیاد از شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ایران مجوز تولید دریافت کرده‌ایم و باید به سمت تولید ۱۰۰هزار خودرو دوگانه‌سوز در سال حرکت کنیم. تیموری گفت: درحوزه تولید محصولات جدید هم برنامه مناسبی در دست اقدام داریم و خودرو‌های متنوعی تولید خواهند شد. شاهین اتوماتیک تا پایان سال تولید و عرضه خواهد شد. همچنین شاهین پلاس با موتور M۱۶ و گیربکس ۶دنده اتوماتیک در دست اجراست که در سال آینده عرضه خواهد شد. وی ادامه داد: خودرو‌های آریا اتوماتیک، اطلس، سهند، ساینا، اس اتوماتیک و گازسوز، وانت زاگرس، وانت ۲۵۱، مینیبوس شهری، P۹۰، اتوبوس، خودروی اقتصادی و خودور‌های تجاری محصولاتی هستند که به زودی و در یکی دو سال آینده از گروه سایپا وارد بازار خواهند شد و این طرح‌ها تماما سودده خواهند بود و گردش نقدینگی مناسبی در گروه سایپا ایجاد خواهند کرد.