مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم تبادل فناورانه میان این گروه صنعتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه ایران خودرو همواره به دنبال توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی بوده، گفت: راهکارهای موجود نباید در حد تحقیق و پژوهش باقی بماند و ایده‌هایی که در این حوزه ارائه می‌شود، باید به مرحله اجرا و تجاری‌سازی برسد. یکه‌زارع از تضمین خرید محصولات تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت:‌ به مدت ۵ سال خرید تکنولوژی و دانش فنی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه قطعه‌سازی را تضمین می‌کنیم.

وی صنعت خودرو را لکوموتیو صنایع کشور دانست و با بیان اینکه خودروسازی سبب رونق بیش از ۵۰ صنعت می‌شود، گفت: تحریم تهدیدی برای خودروسازی است؛ اما باید آن را به فرصت تبدیل کنیم تا این لکوموتیو با شتاب حرکت کند. یکه زارع افزود: توجه ما به شرکت‌های دانش‌بنیان است که در انتقال دانش تولید قطعه فعالیت می‌کنند. ترویج اطلاع‌رسانی و همگام کردن صنایع و شرکت‌های مختلف منتفع در جهت بهبود و افزایش کیفیت‌ خدمات و محصولات، در حوزه صنایع خودرو و تجهیزات، پیشبرد اهداف تحقیقاتی و ارائه طرح‌های عملیاتی برای به‌کارگیری فناوری‌های مرز دانش و روز جهانی در حوزه خودرو، ‌حمایت از شتاب‌دهنده‌های تخصصی برای جذب، تیم‌سازی و آموزش و توان‌سازی نوآوران و کارآفرینان این حوزه، شبکه‌سازی بازیابی و سرمایه‌گذاری روی تیم‌ها و هسته‌های فناور، مهم‌ترین مفاد تفاهم‌نامه منعقد‌شده میان گروه صنعتی ایران‌خودرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

طبق این تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد به کمک به بهسازی زیرساخت‌های لازم شامل فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات مناسب برای شکل‌گیری مراکز نوآوری و شتاب‌دهی، حمایت از تاسیس و راه‌اندازی مراکز نوآوری با محوریت فناوری‌ها و کاربردهای حوزه صنایع خودرو به ویژه در زنجیره قطعه‌سازی است.