طرح مذاکره با آمریکا در شورای‌عالی امنیت ملی

در خبری دیگر از مجلس سید‌حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌نشیند مگر آنکه رفتار آنها با ما تغییر کند. او البته تاکید کرد که این موضوع در شورای‌عالی امنیت ملی و مجلس مطرح شده‌است.

طرحی برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی

همچنین سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تدوین طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از تدوین طرح مالیات بر عایدی مسکن و زمین از سوی تعدادی از نمایندگان خبر داد و گفت: این طرح با ۸۰ امضا تقدیم هیات‌رئیسه پارلمان شده است.

مهلت ۶ ماهه به ارزبگیران

از سوی دیگر مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره آخرین نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و بررسی تخلفات در ثبت‌سفارش و واردات خودرو در این نشست گفت: در این نشست درباره افرادی که خودروهای غیرمجاز وارد کشور کرده‌اند بحث شد، و وزیر صنعت گزارش‌هایی درباره تخلفات ثبت‌سفارش خودرو ارائه داد و در این راستا تعدادی از متخلفان به قوه‌قضائیه معرفی شده‌اند. وی با اشاره به اینکه برخی شکایت‌ها در این باره توسط گمرک مطرح شده است، افزود: قوه‌قضائیه از تمام افرادی که در این فرآیند به طریقی قصوری داشته‌اند بازجویی می‌کند، اما چون حکم صادر نشده متهم کردن و بخشی را مقصر دانستن کار صحیحی نیست، البته آنچه مشخص بوده تخلف رخ داده است. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند ۶ ماه فرصت دارند که این ارزها را تبدیل به کالا کرده و به کشور بازگردانند، بنابراین تا زمانی که ۶ ماه نشده، بحث مفسده آن قابل بحث نیست.