به گزارش «ایسنا» او با بیان اینکه مرکز آمار، مرکز رسمی است و هر کس سوالی دارد باید بیاید و از آنان بپرسد، گفت: به نظرم این قابل پیگیری است که رسانه‌ای بیاید و در آمار رسمی نظام که صرفا آمار دولت هم نیست، تشکیک می‌کند و البته این رسانه که می‌گویم و از آن نام نمی‌برم نیز ادعایش به انقلابی‌گری است و صدایش در این زمینه هم بلند است، اما عادت به سیاه‌نمایی و تیره و تار نشان دادن اوضاع کشور و لجن پراکنی دارد که من حتی میلی به پرداختن به این رسانه و کارهایی که کرده ندارم و وقت این جلسه را به آن اختصاص نمی‌دهم. نوبخت با بیان اینکه ما کاستی‌هایی داریم اما چرا رسانه‌ای که زبانش در انقلابی‌گری دراز است و از دهانش بیرون زده است و نیز برخی دیگر مدام تکرار می‌کنند که اقتصاد ما خراب است، گفت: اینکه مدام می‌گویند وضع ما درست نیست، دقیقا همان کاری که ترامپ می‌کند و می‌گوید کار ایران تمام است، اینها تکرار همان حرف‌های ترامپ است، حال شاید به خیال خودشان دولت را می‌زنند، اما در واقع نظام را زیر سوال می‌برند. همچنین به گزارش «ایرنا» نوبخت گفت: از بخش‌های اقتصادی دعوت می‌کنیم هر آمار رسمی که می‌دهیم، اگر تردیدی دارید از خود ما سوال کنیم و مستند پاسخ خواهیم داد ولی آنقدر آتش تهیه پراکنده نکنید که اگر مسوولی هم اقدام مثبتی انجام داد، نتواند بگوید.

کاهش شعب بانک‌ها

به گزارش خبرآنلاین، او با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در مجمع بانکداری در مورد تعداد شعب بانک‌ها در کشور گفت: همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند مگر یک بانک چند شعبه می‌خواهد؟ این کار بخشی از منابع بانک را فریز می‌کند، بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند و ان‌شاءالله این کارها کم خواهد شد.

آغاز پرداخت حقوق‌های اسفند

نوبخت در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام آغاز پرداخت حقوق‌های اسفند از روز گذشته گفت: تلاش می‌کنیم تا ۵ یا ۶ روز آینده پرداخت‌ها را به پایان برسانیم. او ادامه داد: همزمان با پرداخت حقوق‌ها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بین طرح‌های عمرانی پرداخت می‌کنیم که این پرداخت‌ها نیز ظرف ۵ تا ۶ روز آینده انجام خواهد شد.

غنی‌سازی ۲۰ درصد

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: ما به فرانسه و سایرین گفته‌ایم در منطقه‌ای که ربطی به شما ندارد، دخالت نکنید. به گزارش خبرگزاری فارس، او ضمن هشدار به ترامپ در مورد به هم زدن برجام گفت: این اشتباه بزرگ را اگر ترامپ مرتکب شود جمهوری اسلامی در زمان کوتاه به ۲۰ درصد غنی‌سازی می‌رسد. به هر مقدار که تشخیص دهیم غنی‌سازی می‌کنیم و هیچ چشمی هم نمی‌تواند نظارت کند. نوبخت درباره شروط وزیر امور خارجه فرانسه و واکنش ایران گفت: ما بارها گفته‌ایم برجام غیرقابل تغییر است و اروپایی‌ها هم تایید کردند. سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: ما به بعضی افرادی که فکر می‌کنند طرفدار نظام هستند و دولت را تضعیف می‌کنند می‌گوییم سیاه‌نمایی علیه دولت، سیاه‌نمایی علیه نظام است. ما هر مقدار که برای اهداف صلح‌آمیز لازم بدانیم و تشخیص دهیم، فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه می‌دهیم.

نظر دولت در مورد فراکسیون امید

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه محمدرضا عارف به این اشاره کرده است که فراکسیون امید از رئیس‌جمهور دور شده است، اظهار کرد: نظر دولت نسبت به آقای عارف و فراکسیون امید مثبت است و احترام ما به این عزیزان (فراکسیون امید) با توجه به همکاری‌ها مثبت است. ما هر وقت که هر یک از آنان از ما دعوت کردند استقبال کرده‌ایم و رابطه ما با آنان تعریف شده بوده است.

واکنش به افزایش قیمت بلیت مترو

او در ادامه در مورد افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو گفت: این افزایش قیمت را به پای دولت ننویسند؛ چراکه شهرداری هر خدمتی انجام دهد باری از دوش مردم برداشته و ما هم در این مسیر به آنان کمک می‌کنیم.

پاسخ به یک شایعه

به گزارش «ایلنا» نوبخت درخصوص مطرح شدن دوباره استعفای معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از جابه‌جایی‌ها در دولت گفت: این سخنان غیرواقعی و به دفعات هم تکرار شده است. نمی‌دانم چرا این تلاش‌ها انجام می‌شود. وقتی کلمات در رسانه‌ها تقطیع می‌شود نشان‌دهنده آن است که در فضای انتخابات باقی مانده‌اند و به قول آقای رئیس‌جمهور یک قدم هم جلو نیامدند.نوبخت درخصوص معرفی عاملان موسسات مالی غیرمجاز گفت: قوه‌قضائیه باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کند؛ البته سران سه قوه ورود کرده‌اند و جلساتی دارند برای جبران آثار این مساله. اما مشخص است که چه کسانی پشت پرده موسسات مالی غیر مجاز هستند. به خاطر دارم زمانی دکتر سیف از وجود موسسات خبر داد و گفت اگر دست بزنیم مشکلات بیشتری به وجود می‌آید. بله این موضوع را می‌شود زیر فرش قائم کرد؛ اما آقای دکتر سیف کار بزرگی انجام داد.

بازار ارز

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه عده‌ای می‌گویند دولت به انتقادات مردم سربالا جواب می‌دهد، گفت: سر به زیرتر از این دولت می‌شود که هر هفته سخنگویش پاسخ همه سوالات را می‌دهد؟ دولت خود را خدمتگزار و پاسخگو می‌داند همانطور که درباره بازار ارز هم تلاش کرد، روند حبابی قیمت ارز را کنترل کند. نوبخت ادامه داد: ما می‌دانیم که اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند که ارز بخرند و مردم به‌خوبی تشخیص می‌دهند، اما اگر کسی خیرخواه مردم باشد بهتر است وقت دولت را به‌خاطر برخی مسائل نگیرد. هرچند می‌شود دولت را با سیاه نمایی نشان داد، اما آیا این به نفع نظام است؟ اگر خیر‌خواه دولت هستیم، نباید چوب لای چرخش بگذاریم.

به گزارش «ایسنا» نوبخت در ادامه با بیان اینکه «امسال بورس اوراق مالی که در اختیار پیمانکاران قرار داده‌ایم را اجازه داده است که به فروش برسد»، گفت: ما برای اینکه بازار بورس استقبال کند، نیم درصد بیش از حد معمول سود برایش در نظر گرفته‌ایم. وی افزود: به این ترتیب ما می‌توانیم بخشی از پولی را که در جامعه است یا در بانک سرمایه‌گذاری می‌شود یا اینکه در مسیر سرمایه‌گذاری برای طرح‌های عمرانی از طریق بازار بورس استفاده می‌شود، اگر برای انجام طرح‌های عمرانی سرمایه کافی در اختیار نیست، از پول جامعه برای انجام طرح‌ها استفاده کنیم و آنان هم در این کار شریک می‌شوند.