همزمان با این پس‌لرزه‌ها روز گذشته، زلزله‌ای به بزرگی ۳/ ۴ ریشتر بروجرد را لرزاند. زلزله‌ای که ۳۶ مصدوم برجا گذاشت و به تعدادی از واحدهای مسکونی در بروجرد خسارت وارد شد. رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان در این خصوص گفت که این افراد به هنگام خروج از منزل دچار جراحت و در بیمارستان پذیرش شدند. او با اشاره به خسارت برخی منازل در این زلزله گفت مردم می‌توانند با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان تشکیل پرونده داده تا کارشناسان برای ارزیابی میزان خسارت اعزام شوند. از سوی دیگر پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: از مجموع ۳۶ مصدوم اعزامی و مراجعه‌کننده به بیمارستان شهید چمران بروجرد، ۳۴ مصدوم درمان و ترخیص شدند و ۲ مصدوم در بخش‌های تخصصی تحت نظر هستند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهرستان بروجرد لرستان را لرزاند و مرکز این زمین‌لرزه براساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۸۳۴ و ۴۸.۶۸۵ بوده است. ‎۱۱ فروردین ۱۳۸۵ نیز زلزله‌ای ۱/ ۶ ریشتری بروجرد را لرزاند و باعث کشته شدن ۶۳ نفر و زخمی شدن بیش از هزار نفر از مردم ناحیه بروجرد و دورود شد. در همین حال به دنبال زلزله روز گذشته در بروجرد عوامل اورژانس در بروجرد به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. همچنین تمامی کلاس‌های دانشگاه آزاد بروجرد روز گذشته تعطیل شدند.

در کنار اخبار وقوع زلزله در بروجرد، کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ادامه دارد. در همین راستا عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته از بیمارستان نوساز امام‌خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب که در زلزله اخیر تخریب شده بود،‌ بازدید کرد. ازسوی دیگر شب گذشته ۱۳ شهرستان استان کرمانشاه هوای زیر صفر درجه را پس از زلزله در چادر یا کانکس پشت‌سر گذاشتند. در همین حال روز گذشته رضا اندام، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: براساس جمع‌بندی کمک‌های نقدی تا روز پنج‌شنبه میزان این کمک‌ها به بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. او همچنین گفت پس از پایان فراخوان کمک از مردم که روز گذشته به پایان رسید، مردم کمک‌های خودشان را باید به شعب جمعیت هلال احمر ارائه کنند.

اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان

به گزارش «ایسنا» وی در تشریح اقلام موردنیاز مناطق زلزله‌زده گفت: چای کیسه‌ای، برنج (ترجیحا در بسته‌های ۱۰ کیلویی) انواع کنسروجات (غذاهایی مانند قیمه، قرمه سبزی، تن ماهی که ترجیحا در قوطی‌های ۱۸۰ و ۴۲۰ گرمی باشد)، روغن مایع خوراکی، عدس، لوبیا قرمز، قند و شکر، نمک‌های تصفیه شده خوراکی بسته‌بندی و ادویه‌جات بسته‌بندی مواردی است که در حال حاضر برای تهیه بسته‌های یک ماهه به آنها احتیاج است. ارائه این اقلام به‌صورت بسته‌بندی در تسریع تهیه بسته‌های تغذیه یک‌ماهه کمک زیادی می‌کند.

اندام ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به وسایل گرمایشی است و مردم می‌توانند انواع این وسائل مانند چراغ والور و وسایل گرمایشی برقی را که ترجیحا کم‌مصرف هستند، ارائه کنند. همچنین به گزارش «ایسنا» به‌دنبال انتشار اخباری مبنی‌بر خروج نیروهای ارتش از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، یک منبع آگاه در ارتش   گفت: تا زمانی که نیاز باشد یگان‌های مذکور در کنار مردم باقی خواهند ماند.