وی افزود: امیدواریم شرایط استفاده از بودجه بدبینانه به‌وجود نیاید، اما ما برای آن آماده‌ایم ضمن اینکه همه بدانند دوران نفت در برابر غذا و اینکه ما یک طرف بودیم و دنیا یک طرف، دیگر گذشته است. اشاره نوبخت به بودجه در سایه است که در برنامه ششم نیز مورد توجه قرار گرفته بود. بر این اساس و به گفته نوبخت وضعیت بودجه سایه با توجه به تهدیدهای جدید آمریکا در قبال ایران تداوم خواهد داشت.

دنیا مواضع ایران را تایید می‌کند

در ادامه این نشست، نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد دغدغه مشترک سه کشور اروپایی با آمریکا نسبت به مسائل موشکی ایران گفت: امروز در موضوع برجام یک طرف آمریکا و طرف دیگر کشورهای جهان قرار دارند؛ بنابراین اجازه ندهیم مباحث به‌گونه‌ای مطرح شود که خط‌کشی جدیدی به‌وجود آید و تلاش کنیم صف واحدی شکل بگیرد.سخنگوی دولت همچنین گفت: در حال حاضر موضوع مهم برجام در سخنرانی ترامپ مطرح است که در این زمینه هم ترامپ تنهاست.به گزارش «ایرنا» نوبخت ادامه داد: شرایط امروز نشان داد که نسبت به برجام آنچه در ذهن آمریکاست و خوابی که ترامپ می‌بیند تعبیر درستی ندارد و دنیا مواضع ایران را تایید می‌کند. سخنگوی دولت با اشاره به مواضع اروپا در قبال سخنان ترامپ گفت: برای اولین بار در تاریخ سیاسی معاصر شاهد بودیم که در همان ساعت اولیه بعد از سخنرانی ترامپ اتحادیه اروپا مواضعی مغایر و مخالف با سخنان ترامپ گرفت.

توصیه به مخالفان دولت

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری با اشاره به موضوع رونق اقتصادی در کشور گفت: وقتی ما اعلام می‌کنیم نرخ رشد اقتصادی‌مان چقدر است، عده‌ای در داخل می‌گویند این آمار براساس فروش نفت است، ما اگر این حرف‌ها را از زبان خارجی‌ها می‌شنیدیم فرق می‌کرد؛ اما از هموطنان عزیزی که از نظر سیاسی با دولت زاویه دارند، انتظار نداریم که با بهتر شدن وضعیت مردم، غصه‌دار شوند.نوبخت تاکید کرد: من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است. کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداماتشان جری‌تر می‌شوند.

وی تصریح کرد: با این حال، چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم. سخنگوی دولت همچنین گفت: رشد اقتصادی کشور بدون احتساب نفت در شش ماه نخست امسال به ۷درصد رسیده است.

تاکید بر اصلاح روند بودجه‌ریزی

در ادامه این نشست خبری نوبخت یک بار دیگر بر اصلاح روند بودجه‌ریزی تاکید کرد و گفت: روند بودجه‌ریزی از امسال اصلاح خواهد شد و به همه دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که بودجه درخواستی آنها باید با ماموریت و اهداف آنها تناسب داشته باشد و از مجلس نیز درخواست می‌کنیم استخدام جدید را متوقف کند؛ چراکه قرار نیست همه ۷۵۰ هزار نیروی کار جدید را در دولت استخدام کنیم.به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مطمئن هستیم امسال صف‌آرایی شدیدی مقابل ما از سوی دستگاه‌های اجرایی شکل خواهد گرفت، اما مصمم هستیم بودجه سال ۱۳۹۷ را با دقت نهایی کنیم.

معرفی وزرا به‌زودی

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد زمان معرفی دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو به مجلس نیز گفت: در آینده بسیار نزدیک وزیران پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شوند تا این قبیل سوالات از مدار سوال خبرنگاران حذف شود.

پاسخ به شهردار تهران

او در پاسخ به اینکه شهردار تهران معتقد به عدم‌تخصیص ردیف بودجه در قانون بودجه سال‌جاری برای برخی طرح‌های شهرداری است، گفت: در ۶ ماه نخست سال‌جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اعتبار تخصیص داده شده که بخشی از این میزان، به دستگاه‌ها رسیده است. نوبخت افزود: به جای طرح این موضوعات در رسانه می‌توانند به سازمان برنامه‌وبودجه مراجعه کنند کما اینکه در سنوات گذشته هم تخصیص مناسبی به طرح‌های عمرانی از قبیل مترو مشهد و دیگر شهرستان‌ها صورت گرفت.همچنین به گزارش «ایرنا» سخنگوی دولت اعلام کرد که با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی 3/ 6 میلیارد دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان از سال ۹۳ تاکنون به مگاپروژه مهارآب‌های مرزی اختصاص یافته است.