ایران_خودرو

با اعلام خبر برکناری و بازداشت مدیرعامل ایران خودرو به علت آنچه افزایش عمدی و بدون هماهنگی قیمت خودرو خوانده شد، کاربران فضای مجازی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. یکی از کاربران نوشت: «اگر او به حدی مقصر است که بلافاصله پس از عزل باید دستگیر شود، چرا صبر کردید بحران خودرو به این حد برسد؟» کاربر دیگری هم نوشت: «خود را گول نزنیم، برکناری و بازداشت مدیران ایران‌خودرو هم چاره کار نیست.»

  زنان_در_ورزشگاه‌ها

با اظهارنظر سخنگوی دولت درباره الزام فیفا نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها و شمول این الزام برای همه کشورهای عضو فیفا، باردیگر این موضوع مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. برخی کاربران اصولگرای فضای مجازی نوشتند که اگر دولت در برابر این الزام کوتاه بیاید، لابد اگر فردا سازمان ملل همه کشورها را ملزم به تصویب قانون ازدواج همجنس‌گرایان کند، دولت زیر بار می‌رود!

  در_جست‌وجوی_فریده

این هفته معرفی غیرمنتظره فیلم مستند «در جست‌وجوی فریده» به‌عنوان نماینده ایران در اسکار بازتاب زیادی در میان هنرمندان و فعالان رسانه‌ای داشت و موجب واکنش‌های زیادی هم در فضای مجازی شد. برخی ازکاربران از این انتخاب استقبال کرده و آن را کاندیدای شایسته‌ای برای سینمای ایران دانستند. در مقابل برخی دیگر درباره نحوه انتخاب این فیلم انتقاد کردند و نوشتند که هیات معرفی حداقل می‌توانست پس از جشنواره ونیز، نماینده ایران را معرفی کند.

  ۲۸_مرداد

این هفته همزمان با شصت و ششمین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، کاربران فضای مجازی با انتشار عکس‌ها و مطالبی از این واقعه تاریخی با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کردند. کاربری نوشت: «چه ۲۸ مرداد را کودتا بدانیم، چه قیام ملی و چه تغییر قانونی دولت، برای ایرانیان تعابیر و برداشت‌های متضادی درباره این رخداد وجود داشته و هر چه جلوتر می‌رویم، این اختلاف دیدگاه عمیق‌تر شده و تعابیر نسبت به طرف‌های مقابل تندتر می‌شود.»