علی ربیعی - سخنگوی دولت - امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برکناری هاشم یکه‌زارع -مدیرعامل ایران‌خودرو- به دلیل تغییر قیمت خودرو خبر داد و گفت که عباس علی‌آبادی به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو شروع بکار خواهد کرد.

اما عباس علی‌آبادی کیست؟

عباس علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده است.

وی مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است و سابقه‌ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز داراست.

علی‌آبادی در حال حاضر مدیرعامل اجرایی گروه مپنا است. از جمله سوابق کاری و مدیریتی وی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود.

واکنش‌های رسمی

گروه صنعتی ایران خودرو تاکنون واکنشی به این خبر نداشته است.

همچنین شرکت مپنا که اعلام شده مدیرعاملش به عنوان مدیرعامل جدید گروه صنعتی ایران خودرو انتخاب شده نیز، تا این لحظه واکنش رسمی نسبت به خبر اعلامی از سوی سخنگوی دولت نداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.