خوردنی‌های خوش‌رنگ

کازیوه

خیابان عباسی امیری-بلوار فرحزادی-مجتمع ارمغان

روزی که با این رستوران آشنا شدم احساس کردم اتفاق جدیدی است که حتما همه باید مطلع شوند که چنین رستورانی در تهران افتتاح شده.  رستورانی که یک منوی بسیار مفصل را در خود جای داده: ایرانی، فرنگی و بالاخره کردی.  در واقع وجود این رستوران برای هموطنان کرد ما یک اتفاق خوش است، زیرا به راحتی می‌توانند غذاهای محلی و فضای نوستالژیک خود را در این محل تداعی کنند.

 پیش‌غذا: بارها به این رستوران رفته‌ام و هر بار هم از منوی کردی این رستوران سفارش داده‌ام و علتش نیز بسیار روشن است، زیرا رستوران‌های با منوی فرنگی و ایرانی زیادی در دسترس ماست، اما منوی کردی در انحصار کازیوه است.  برای پیش‌غذا شلکینه را انتخاب کردم که پیش‌غذای خاص و متفاوتی است، طعمی شیرین دارد که من طعمش را بسیار مناسب صبحانه می‌دانم، انگار شباهت‌هایی به خاگینه داشته باشد.  پیش‌غذای بعدی انتخاب حذف‌نشدنی یعنی همان کلانه است. کلانه نانی است که داخلش سبزیجاتی مثل پیازچه دارد و رویش حسابی کره مال شده و طعم متفاوت و دوست‌داشتنی‌ای دارد، ماست چکیده‌ای نیز کنارش به‌عنوان سس سرو می‌شود.  سالاد مخصوص کازیوه نیز سالادی خوش‌طعم و دلپذیر است، البته که علت اصلی آن سس بی‌نظیر و خاص کازیوه است که لذت این سالاد را دوچندان می‌کند. ترکیب کاهو و سس و پودر گردو بسیار موفق و دوست داشتنی شده است، تنها چیزی که در این سالاد مطلوب من نبود ظاهر بسیار شلوغ آن بود که امری است سلیقه‌ای که شاید شما نظری مخالف دیدگاه من داشته باشید.

 نوشیدنی: با علم به اینکه هنوز منوی کافی‌شاپ تکمیل نشده بود، نوشیدنی‌هایی که سفارش دادم نیز خوب بود اما در بین اینها البته که لیموناد کازیوه همیشه جزو بهترین‌ها است.  دوغ محلی کازیوه نیز خاص و دوست‌داشتنی است به‌ویژه سبزیجات معطر رنگ و بوی خاصی به آن می‌دهد.  غذاها: دو غذای کردی و یک فرنگی انتخاب کردم و از انتخاب‌ غذاهای کردی خود بسیار راضی بودم.  خورش خلال یک غذای پرآوازه و نفیس کردی است که از دید من باید جزو انتخاب‌های حذف‌نشدنی شما باشد، اینجا هم مثل همیشه خورش لذیذی خوردیم.  بریانی پلاو را من برای اولین بار در منوی کازیوه دیدم و چشم بسته می‌گویم هیچ سلیقه و ذائقه‌ای در دنیا نیست که این غذا را نپسندد. بارها و بارها و بارها تاکید می‌کنم این غذا یکی از بهترین غذاهایی است که تا به حال خورده‌ام. چیکن پارمزان انتخاب من از منوی فرنگی بود که باز دورچین رنگی و شلوغ داشت، حجم غذا دونفره و زیاد بود. طعم غذا نیز مناسب بود، احساس می‌کنم این رستوران در هیچ‌یک از آیتم‌های غذا صرفه‌جویی نمی‌کند و حسابی از همه چیز استفاده مناسب می‌کند تا مشتری رضایت داشته باشد.