با نگاه به عملکرد سال گذشته چادرملو می‌توان به دلایل قرار گرفتن این شرکت در ردیف پنجم ۴۰ شرکت برتر بازار سرمایه پی برد. مجموع تولید محصولات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شامل تولید سنگ‌آهن - کنسانتره آهن گندله و آهن اسفنجی و نیز شمش فولاد بالغ بر ۱۵ میلیون تن بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ از ۸ درصد رشد برخوردار بوده است. همچنین میزان فروش نیز در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته در نتیجه سود حاصل از درآمدهای شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بالغ بر ۲۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۰۸ درصد رشد داشته است.در سال جاری نیز این شرکت به‌روند رو به رشد خود ادامه داده به‌طوری‌که در ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ در مجموع فروش بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به‌ثبت رسانده است که فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۶۸ درصدی بوده است. این رشد ۶۸ درصدی فروش در ۶ ماهه سال‌جاری ناشی از افزایش مقداری فروش و همچنین رشد نرخ فروش محصولات شرکت بوده است.

در همین رابطه محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت‌وگویی اظهار کرد: بدیهی است این رشد قابل‌توجه ناشی از دستیابی به اهداف تولید فراتر از برنامه و بهره‌برداری از کارخانه مگامدول احیای مستقیم است.وی افزود: ایـن شـرکت در سال ۱۳۹۷ بـا اتخاذ تدابیر مناسب مشکلات پیش روی را تا حد امکان برطرف کرده و در حصول به اهداف پیش‌بینی شده، از جمله استفاده از حداکثر ظرفیت ساخت داخلِ لوازم، تجهیزات و قطعات یدکی مصرفی در مجتمع‌های معدنی و صنعتی، بیش از ۶۴ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت دوره‌های آموزشی برای کارکنانِ امانی و پیمانکاران برگزار کرده است.همچنین وی یادآور شد: طی سال ۱۳۹۷، در تداوم برنامه‌های ارتباط صنعت با دانشگاه، دوره‌های کارآموزی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، در گرایش‌های استـخراج، فـرآوری، تولید، برق و مکانیک در مجتمع‌های معدنی و صنعتی، به میزان ۸ هزار و ,۸۴۲ نفر ساعت برگزار کرده است.نوریان درخصوص طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام چادرملوگفت : با توجه به مجوز اکتشاف صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد برای معدن (D19) عملیات اجرایی اکتشاف مقدماتی و تفصیلی این معدن آغاز شده است.

انتظار داریم با دستیابی به سنگ‌آهن توده معدنی (D۱۹)، از بـروز ریسک فقـدان ذخیـره معـدنی مناسب جلوگیری کنیم. وی برآورد هزینه سرمایه‌گذاری اجرای این طرح را، حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.وی به طرح احداث نیروگاه خورشیدی در دست اجرای چادرملو اشاره کرد و گفت:شرکت نسبت به احداث یک واحد نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی، در کنار نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکـل تـرکیبی خـود در مجتمع صنعـتی، اقـدام و مقـدمات عملـیات اجـرایی آن آغـاز شده است. هزینه سرمایه‌گذاری در طرح فوق به میزان ۷ میلیون یورو خواهد بود.وی گفت: در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر نیز مشارکت‌هایی داشته این که به موجب مصوبه هیات‌مدیره شرکت، موضوع مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر همواره مورد توجه مدیریت بوده است. شرکت‌های سرمایه‌پذیر بیشتر در زمینه‌های معدن و صنایع معدنی وابسته، تامین و انتقال آب و تامین مالی فعالیت می‌کنند. طی سال ۱۳۹۷ مبلغ ۵ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، پرداخت شده است.مدیرعامل شرکت چادرملو از مشارکت در بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن استرالیا و احداث کارخانه‌های تولید کنسانتره به میزان ۱۲ و نیم میلیون تن خبر داد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری طرح تا پایان فاز ۱ که کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره به بهره‌برداری خواهد رسید، به مبلغ ۴۶۱ میلیون دلار آمریکا است که ۲۰ درصد آن از سوی سهامداران و ۸۰ درصد آن به‌صورت فاینانس از تسهیلات سیستم بانکی با بهره حدود ۳ درصد تامین خواهد شد.

محمود نوریان در ادامه، درخصوص طرح‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌ای آتی شرکت بیان کرد: یکی از طرح‌های آتی طرح احداث کارخانه گندله‌سازی جدید با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال است که اجرای طرح مزبور با برآورد سرمایه‌گذاری حداقل به میزان ۲۰ هزارو ۹۷۴ میلیارد ریال (شـامل ۸۹ میلیون یورو) در دسـت مـطالعه است.  همچنین طرح احداث کارخانه نورد با ظرفیت ۱/ ۱ میلیون تن در سال با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری حداقل به میزان ۱۱ هزارو ۶۷۳ میلیارد ریال (شامل ۵۲ میلیون یورو) در دسـت مـطالعه است.وی درخصوص تامین مالی این دو پروژه گفت: شرکت درگذشته امکان دریافت فاینانس خارجی (ژاپن) برای هزینه‌های احداث کارخانه گندله‌سازی جدید و با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال و همچنین امکان استفـاده از تسهیلات بانک ایـران و اروپـا، برای تامین نقدینگی مورد نیاز خرید ماشین‌آلات و تجهیزات بخش خارجی احداث کارخانه‌های نورد خود را دنبال کرده است. از این رو محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تلاش‌های گذشته را فعلا با وقفه مواجه کرده است.وی خاطرنشان کرد: موضوع مشارکت در احداث کارخانه‌های تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد و تاسیسات زیربنایی در منطقه آزاد تجـاری مُکران واقـع در شهرستان چابهار (با مشارکت شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و گل‌گهر، فولاد مبارکه) از برنامه‌های بلندمدت شرکت به شمار می رود. وی درباره وضعیت طرح انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع اظهار کرد: هدف عمده طرح انتقال آب نمک‌زدایی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج فـارس به صـنایع جنـوب شرق کشور و تامین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع‌های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه آنها شامل: معـادن مس سـرچشمـه، سنگ‌آهن گل‌گهر، سنگ‌آهن چادرملو (استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد)است. مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تامین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و نهایتا به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی می‌شود. وی در این زمینه افزود: اجرای قطعه سوم طرح به طول ۳۶۰ کیلومتر مربع از مجتمع مس سرچشمه تا صنایع فولادی در منطقه اردکان استان یزد و همچنین انشعاب تا مجتمع معدنی چادرملو در حدود ۱۵۰ کیلومتر است.