امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۲۷ واحدی معادل ۲.۶۲ درصد به رقم ۷۹ هزار و ۶۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۱۲۱ واحدی معادل ۲.۴۶ درصد، عدد ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۱۹ واحدی معادل ۲.۴۶ درصد به رقم ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۸۹۲ واحد کاهش معادل ۲.۵۶ درصد را رقم زد و به سطح ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۰۱ واحد کاهش معادل ۲.۶۴ درصد به رقم ۲۱۴ هزار و ۲۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۸۷۶ واحد کاهش معادل ۲.۵۹ درصد همراه بود و عدد ۵۹۶ هزار و ۲۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

شاخص کل بورس تهران بیش از ۷ هزار واحد سقوط کرد

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۹۴ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۳۵۵ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۹۲ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۷۵ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۶۷ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۴۵ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۱۹ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۱۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وکار متعلق به بانک کارآفرین با ۳۵ واحد، نماد ستران متعلق به سیمان تهران با ۲۸ واحد، نماد بسویچ متعلق به پارس‌سویچ و نماد غپینو متعلق به پارس مینو با ۲۲ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

رفت و آمد‌ها

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت محورسازان ایران خودرو (خوساز) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بیسکویت گرجی (غگرجی) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت تولیدمحورخودرو (خمحور ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.

نماد معاملاتی شرکت افست (چافست ۱) بیمه ما (ما ۱) پارس مینو (غپینو ۱) لبنیات پاک (غپاک ۱) نوش‌مازندران (غنوش ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند. نماد معاملاتی پارس سویچ (بسویچ) حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های سیمان سفید نی ریز (سنیرح)، پارس دارو (دپارسح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل حراج شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.