در این میان اما نمادهای کوچک نیز که اکثرا به مدد بازیگران حقیقی در بازار حضوری مثبت داشتند نیز در هفته گذشته با افت قیمت مواجه شدند. البته بروز تردیدهایی در مورد وضعیت بازار پایه و همچنین رشد قابل ملاحظه اکثر نمادها موجب شد تا این گروه از نمادها نیز هفته گذشته را با افت قیمت سپری کنند. به این ترتیب افت بیش از ۱۱۰۰واحدی معادل ۷۷/ ۰درصدی در کارنامه شاخص کل بورس ثبت شد. این امر سبب شد تا بازدهی بورس از ابتدای سال تا کنون به حدود ۴/ ۶۳درصد برسد. در این شرایط شاخص کل هم‌وزن نیز نتوانست کارنامه‌ چندان درخشانی در هفته گذشته داشته باشد. به‌طوری‌که رشد ۴/ ۰درصدی در کارنامه این هفته شاخص کل هم‌وزن ثبت شد.

از دید کارشناسان با رسیدن اسفند و تشدید کمبود نقدینگی، بازار تا آخرین هفته اسفندماه برای رشد قابل ملاحظه شانس چندان زیادی ندارد. در این شرایط امید اکثر معامله‌گران به تک سهم‌های دارای پتانسیل است. در این شرایط روز چهارشنبه نیز بازار در شرایطی مشابه قرار داشت. به‌طوری‌که شاخص کل با افت ۶۶۲واحدی معادل ۴۲/ ۰ درصد روبه‌رو شد و به رقم ۱۵۷هزار و ۳۱۱واحد رسید. در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل هم‌وزن نیز ۴۰ واحد افت کرده و به رقم ۲۹ هزار و ۷۱۷ واحد رسید.همچنین عرضه اولیه دامداری فکا اصفهان با استقبال سرمایه‌گذاران انجام شد؛ در این عرضه به ۳۴۷ هزار و ۶۴ نفر در سقف قیمت، سهام «زفکا» تخصیص یافت و بدین ترتیب به هر کد معاملاتی حداکثر ‌‌۱۷۴ سهم در قیمت ۸۳۰تومان اختصاص داده شد.‌ با عرضه اولیه سهام زفکا، پنجمین شرکت از گروه زراعت و خدمات وابسته در سال ۹۷ روی تابلو معاملات فرابورس رفت.قرار است امروز (۲۷بهمن‌ماه) نیز عرضه اولیه ۵ درصد از سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در بورس تهران صورت گیرد. محدوده قیمت هر سهم «افق» بین ۱۶۰۰ تا ۱۶۹۵ تومان در نظر گرفته شده و هر فرد حقیقی و حقوقی قادر به خرید حداکثر ۲۰۰ سهم خواهد بود. در این واگذاری که از سوی کارگزاری بانک ملت انجام می‌شود، متعهد عرضه شرکت مدیریت صنعت خرده‌فروشی کوروش و متعهد خرید شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع گلرنگ است.

از سوی دیگر بانک دی در نظر دارد ۹۰ درصد سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را به‌طور عمده و نقد یا نقد و اقساط روز شنبه ۲۵ اسفند از طریق بازار دوم معاملات فرابورس به فروش برساند. به این ترتیب، مقرر شده ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون سهم در نماد معاملاتی «دماوند ۴» با قیمت پایه هر سهم ۴۱۹۰ تومان و قیمت پایه کل ۴/ ۱۰هزار میلیارد تومان روانه میز فروش شود.

در گروه کانی غیرفلزی و در مراسمی با حضور رئیس سازمان محیط زیست، شرکت بازیافت شیشه آرا شیشه زرین شهرستان تاکستان استان قزوین افتتاح شد. این شرکت یکی از شرکت‌های گروه شیشه رازی است که اقدام به راه‌اندازی خط جداسازی و آرایش شیشه‌های ضایعاتی بر اساس آخرین دانش و تکنولوژی با ظرفیت ۴۰۰ تن در روز کرده و یکی از صنایع سبز است. شرکت بازیافت آرا شیشه زرین شهرستان تاکستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد تومان به‌عنوان نخستین شرکت بازیافت شیشه ضایعاتی با تکنولوژی برتر در خاورمیانه احداث و آغاز به کار کرده است.

مجید واحدباقری مدیرعامل شرکت آرا شیشه زرین شهرستان تاکستان در حاشیه مراسم افتتاح شرکت در گفت‌وگو با «ایلنا» اظهار کرد: این شرکت در زمینی به مساحت حدود ۲۰ هزار مترمربع و حدود دو هزار مترمربع زیربنا احداث شده که برای ۳۰ نفر به‌طور مستقیم و برای بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است. در گروه غذایی نیز قرار است قند شیرین به بازار پایه منتقل ‌شود؛ براساس اعلام قشرین به علت شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، پذیرش اوراق بهادار ناشر از فهرست اوراق بادار ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران لغو شد. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات(با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۴۰۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۸۶میلیارد تومان رسید. با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات در بورس با ۵۶درصد کاهش نسبت به هفته قبل، به هزار و ۱۸۸میلیارد تومان رسید و شاخص نیز با ۷۷/ ۰درصد کاهش بازدهی، سود معامله‌گران بورسی از ابتدای سال تا کنون را به ۴/ ۶۳درصد رساند.