مهدی رباطی تصریح کرد: بازار سهام در میان دیگر بازارهای سرمایه‌پذیر مثل ارز، طلا و مسکن از افق روشن‌تری برخوردار است. وی جابه‌جایی خریداران قدیمی با جدید را دلیل فعلی نوسانات منفی بازار دانست. رباطی همچنین ورود بالای نقدینگی به بازار و رفتارهای هیجانی مشتریانی که تخصص کافی ندارند را از دیگر مشکلات بازار فعلی سهام ذکر کرد.وی گفت: اگر سرمایه‌گذاران از کانال صندوق‌ها، سبدگردان‌ها و تامین سرمایه‌ها وارد بازار شوند، با ضرر و زیان و نوسان کمتری مواجه می‌شوند. وی اضافه کرد: صنایع پیشرو بازار که نقش عمده‌ای در شرایط بازار دارند مانند پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها، معدنی‌ها و... با چالش جدی مواجه نیستند.

 وی همچنین افزود: صنایع داخلی مثل خودروسازی، غذایی، سیمان و دارویی نیز به دلیل شرایط تورمی اقتصاد با افزایش قیمت سهام همراه می‌شوند. رباطی در ادامه از افتتاح شعبه کیش کارگزاری بورس بیمه خبر داد و گفت: به منظور استفاده از پتانسیل بالای بیمه ایران در کل کشور در نظر داریم در تمام شعب ممتاز بیمه ایران دفاتر پذیرش کارگزاری داشته باشیم.وی افزایش گردش معاملات کارگزاری را پس از شروع به فعالیت شعبه کیش بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دانست.

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه با اشاره به اینکه اکنون در شهرهای شاهرود، کرج، زنجان و قزوین دفتر نمایندگی داریم، گفت: به زودی دفاتر پذیرش تبریز، مشهد، اصفهان و اهواز را راه‌اندازی می‌کنیم. وی کارگزاری بورس بیمه را جزو ۵ شرکت کارگزاری بزرگ بازار دانست و افزود: برای گرفتن سهم بازار بیشتر تغییرات ساختاری و عملکردی ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم. وی ارائه خدمات تحلیلی و مشاوره‌ای در فضای مجازی و ایجاد بولتن تحلیلی شرکت، جلسات تحلیلی شورای سرمایه‌گذاری کارگزاری، اعطای اعتبار به مشتریان کمرنگ، تغییرات ساختار در نحوه عملکرد شرکت و ساختار نیروی انسانی را از فعالیت‌های جدید شرکت برای رشد و توسعه دانست. وی با اشاره به صندوق سرمایه‌گذاری ارزش‌کاوان آینده گفت: این صندوق که از ابتدای امسال در بین ۱۰۰ صندوق رتبه ۹۰ را داشته به رتبه اول رسیده است.به گفته وی صندوق طی سه ماه گذشته از نظر تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی رشد ۳۰ درصدی و از نظر سرمایه رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده است. وی در پایان با اشاره به تلاش کارگزاری برای حفظ جایگاه صندوق در رتبه‌های اول تا پنجم گفت: در صورت کسب مجوزهای لازم از سازمان صندوق با درآمد ثابت را راه‌اندازی خواهیم کرد.