در این شرایط شاخص به واسطه رشد گروه پالایشی‌ها، فلزات اساسی و گروه‌های متفرقه نظیر ساختمانی و دارویی و سیمانی با رشد ۳هزار و ۲۱۰ واحدی همراه شد. به این ترتیب نماگر اصلی بازار جهش ۲درصدی را تجربه کرد و به رقم ۱۶۰ هزار و ۵۳۸ واحد رسید.در این روز شاخص کل هم ‌وزن نیز افزایش ۸۲۶ واحدی را به نمایش گذاشت. با این کارنامه بازار نیمه نخست سال را با بازدهی ۴/ ۶۵ درصدی به انتها رساند. به این ترتیب کارنامه‌ای موفق در عملکرد بازار سهام ثبت شد که بالاتر از بازار سپرده، اوراق و املاک و مستغلات است و در رتبه‌های بعدی از لحاظ بازدهی نسبت به بازار ارز و طلا قرار گرفت.

در این راستا شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳۵۶۰ واحدی به رقم ۱۷۱ هزار و ۶۲۱ واحد دست یافت. در این روز نمادهای ملی مس، مخابرات و همراه اول، در کنار نمادهای پالایشگاه بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.بر‌اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با ۲۱۲ واحد، همراه اول با ۱۹۷ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۱۹۱واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در بازار دیروز برای اولین بار ۴۰ میلیون سهم از کل سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش به قیمت هر سهم ۱۷۰تومان در بازار دوم فرابورس به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شد که در نهایت به هر سرمایه‌گذار ۴۰هزارتومان سهام معادل ۲۳۵سهم تخصیص یافت.در گروه فلزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بر رویکرد سهامداری این مجموعه تاکید و تصریح کرد: قصد داریم با درآمد حاصل از فروش شرکت‌های شستا، سهام ۴۰ شرکت برتر را در بورس خریداری کنیم.لطفی اضافه کرد: شرکت مس باهنر در قالب تفاهم‌نامه به شرکت ملی مس واگذار می‌شود، اما ما‌به‌ازای آن سهم شرکت ملی مس را دریافت می‌کنیم. همچنین به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای را با هلدینگ خلیج فارس امضا می‌کنیم که به‌طور تقریبی متن این تفاهم‌نامه آماده شده و به امضای کارشناسان دو طرف رسیده است.

در گروه خودرویی، فروش رنو فرانسه به ایران در نخستین ماه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران نصف شد و به ۷ هزار و ۶۲۶ دستگاه رسید. شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در هشتمین ماه سال‌جاری میلادی ۷ هزار و ۶۲۶ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

در گروه پتروشیمی دیروز برخی از نمادها اقدام به شفاف‌سازی درخصوص تاثیر آزاد‌سازی سقف رقابت در بورس کالا کردند؛ در این زمینه پتروشیمی امیرکبیر اعلام کرد از بین تولیدات این مجتمع تنها محصولات پلیمری به میزان حدوداً ۶۰‌درصد از طریق بورس کالا در داخل کشور به فروش می‌رسد و الباقی محصولات پلیمری صادر می‌شود. بنابراین، آثار ناشی از تغییرات نرخ فروش متعاقبا اعلام خواهد شد.در همین راستا پتروشیمی مارون نیز عنوان کرد که به دلیل صادرات عمده محصولات، این تاثیر در عملکرد شرکت بسیار محدود خواهد بود.در گروه شیمیایی، شوینده دیروز اعلام کرد سه دانگ مشاع از شش دانگ عرصه و مستحدثات و منافع برج اداری - تجاری متعلق به خود را به مزایده گذاشته است. بر اساس اعلام مزبور، ۲ هزار مترمربع از ساختمان مذکور با کاربری اداری متعلق به هلدینگ شوینده است. همچنین بهای تمام شده ۲ هزار مترمربع ساختمان مذکور حدود ۳۳ میلیارد تومان است. قرار است این مزایده ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود.

در گروه بانکی، بانک دی در شفاف‌سازی خاطر نشان کرده است که فروش سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند (شرکت سهامی عام) به استحضار می‌رساند چنین تصور شده است فروش سهام آن شرکت نهایی شده است. در حالی‌که بانک در مرحله ارزشیابی است و به محض مشخص شدن قیمت نهایی، مراتب از طریق آگهی مزایده منتشر خواهد شد.همچنین در این راستا سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت صنعت و تجارت آداک، از عرضه بلوک ۱۰ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو در بورس خبر داد.سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که بلوک ۱۰ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو شامل ۳۷۴ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۹ سهم به وکالت از سوی شرکت صنعت و تجارت آداک از سوی این سازمان در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

 بر این اساس، قیمت پایه هر سهم ۷۸۰ تومان و قیمت پایه کل ۴/ ۲۹۲ میلیارد تومان است که به‌صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله در تاریخ اعلامی بورس تهران، روی میز فروش خواهد رفت.در میان دیگر اخبار روز گذشته عرضه بلوکی سهام «گلسار فارس» قرار داشت؛ بر اساس بیانیه‌ای که از سوی فرابورس ایران منتشر شده است، سه‌شنبه دهم مهرماه تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰‌هزار سهم از سهام شرکت گلسار فارس به‌طور یکجا و شرایطی در بازار سوم فرابورس عرضه می‌شود.به این ترتیب شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین که از سهامداران عمده شرکت گلسار فارس است در نظر دارد ۵/ ۱۲‌درصد از سهام این شرکت را که در زمینه تاسیس و بهره‌برداری کارخانه‌ها در ایران برای ساخت انواع کالاهای بهداشتی و... فعالیت می‌کند، به فروش برساند.

 قیمت پایه هر سهم در این عرضه بلوکی که از سوی شرکت کارگزاری صباتامین انجام می‌شود، ۱۵ هزار و ۷۰۰ ریال و سپرده حضور در این رقابت نیز ۳ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال تعیین شده است.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به یک هزار و ۳۵۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۷۱میلیارد‌تومان رسید.