هر چند در روزهای اخیر گروه سهام کوچکتر بازار توانستند خلأ  رشد شرکت‌های بزرگ را پر کنند امادشواری انتخاب سهام در بخش شرکت‌های کوچک و بعضا صعود چشمگیر قیمت سهام مزبور بدون پشتوانه بنیادی می‌تواند مسائل دیگری برای بازار به همراه داشته باشد. در این شرایط روز چهارشنبه شاخص کل بورس با افت ناشی از عقب نشینی شرکت‌های بزرگ مواجه شد. بر این اساس شاخص روز چهارشنبه ۲۷۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۳۷ هزار و ۷۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۲۱۲ واحدی عدد ۲۲هزار و ۱۸۹ واحد را به نمایش گذاشت.امری که همچنان حکایت از ادامه رشد قیمت نمادهای کوچک بازار دارد. در حالی که شاخص کل در هفته گذشته رشد حدود ۲/ ۰ درصدی را ثبت کرد شاخص کل هم‌وزن با افزایش بیش از ۹/ ۳ درصدی مواجه شد. چهارشنبه هفته گذشته، نمادهای گل‌گهر، پالایشگاه تهران، هلدینگ خلیج فارس، ملی مس و فولاد خوزستان بیشترین سهم را در افت شاخص کل داشتند در مهم‌ترین‌ خبرهای سیاسی نگاه معامله‌گران و کارشناسان بازار به سفر سران ترکیه و روسیه به تهران است؛ سفری که به دلیل مشابهت وضعیت هر سه کشور در قبال سیاست‌های آمریکا و تحریم اقتصادی می‌تواند در‌برگیرنده تحولات مثبتی در سطح اقتصادی باشد.

در بازار روز چهارشنبه مدیرعامل بانک ملت از رشد بیش از ۵۲۰درصدی درآمد هر سهم در سه ماه اول سال نسبت به مدت مشابه قبل و برنامه واگذاری سهام شرکت‌ها خبر داد. محمد بیگدلی با اعلام رضایت از برگزاری مجمع سالانه و تصویب صورت‌های سال مالی ۹۶ بانک ملت، درباره عملکرد سال جاری به خبرنگاران گفت: طی سه ماه اول سال، ۷۵ ریال سود برای هر سهم محقق شد که در مقایسه با زیان ۱۲ ریالی مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد بیش از ۵۲۰ درصدی دارد. این مقام مسوول درباره وضعیت واگذاری املاک مازاد «وبملت» از فروش ۲۵/ ۱ هزار میلیارد تومانی ۹۸۰ ملک از ابتدای سال ۹۵ تاکنون خبر داد و گفت: بسیاری از این املاک به‌رغم میل بانک و برای وصول مطالبات و حفاظت از منافع سپرده گذاران و سهامداران به دارایی‌ها اضافه شده است. بیگدلی ادامه داد: سال گذشته ۵۳۴ ملک به مبلغ ۳۹۳ میلیارد تومان و و در ۵ ماه سال جاری هم ۱۹۶ ملک به مبلغ ۱۳۰ میلیارد به فروش رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ و ۸۰ درصدی تعداد و مبلغ روبه‌رو‌ شده است.

در گروه پتروشیمی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب دو قرارداد بهسازی و نوسازی تاسیسات جمع‎آوری گاز‌های مشعل به ارزش ۲/ ۱ میلیارد دلار را با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی مارون امضا کرد.شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب دو قرارداد را به ارزش ۲/ ۱ میلیارد دلار با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی مارون امضا کرد تا از سوزاندن روزانه حدود۲۲ میلیون متر مکعب گاز در منطقه شرق رودخانه کارون جلوگیری شود. با اجرای این قراردادها، در ۲ و نیم سال‎ آینده، از سوزاندن روزانه بیش از ۷۶۰ میلیون فوت مکعب (معادل ۲۲ میلیون متر مکعب) گاز در منطقه شرق رودخانه کارون جلوگیری می‌شود. با اجرای این ۳۲ طرح‎، روزانه ۵۱۰ میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی در حال ساخت بیدبلند دو و روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی مارون اضافه خواهد شد. محمد مصطفوی، مدیر سرمایه‎گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت در این زمینه گفت: با جمع‎آوری این گازها، تولید مایعات گازی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب حدود ۳۸هزار بشکه در روز افزایش می‎یابد که سبب افزایش خوراک پتروشیمی بندرامام خواهد شد.به این ترتیب سالانه در مجموع ۶/ ۱ میلیون تن اتان و ترکیبات گازی سنگین‎تر از آن و ۱۴ میلیون بشکه مایعات گازی به خوراک واحد‌های پتروشیمی افزوده می‎شود که گامی بلند در مسیر حل مشکل کمبود خوراک بخش بزرگی از واحد‌های پتروشیمی به شمار می‎رود. وی ارزش این میزان خوراک را سالانه حدود ۱۳۰۰ میلیون دلار اعلام و افزود: ارزش تولید محصولات پتروشیمی حاصل از خوراک اضافی این طرح‎ها نیز سالانه حدود ۲۶۰۰ میلیون دلار برآورد می‎شود.این طرح‎ها سبب خواهد شد روزانه حدود ۱۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی سبک در اختیار شرکت ملی نفت قرار گیرد. در گروه خودرویی بحث‌ها در مورد نظام قیمت‌گذاری خودروها در بالاترین سطح ادامه دارد. در حالی که هزینه خودروسازان به شدت افزایش یافته است و این شرکت‌ها در معرض زیان‌های سنگین و از دست دادن تولید به دلیل عدم ایفای تعهدات به قطعه‌سازان هستند، اجبار شرکت‌های خودرویی به عرضه محصولات به قیمت غیر واقعی موجب هجوم مردم برای خرید خودرو شده است. روز چهارشنبه این هجوم در تقاضای خرید محصولات سایپا به چشم می‌خورد. روز چهارشنبه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: محصولات این گروه همچنان بر اساس قیمت مصوب اعلام شده از سوی شورای رقابت فروخته می‌شود و افزایش قیمتی تاکنون نداشته است و ابلاغیه جدیدی هم صادر نشده است. در گروه شرکت‌های واسطه گری مالی مجمع انتخاب اعضا هیات مدیره سرمایه‌گذاری ملی ایران به اکثریت نرسید و با حضور بیش از ۴۹درصد سهامداران رقابت صندوق بانک‌ها و مالک خصوصی این شرکت برای کنترل قدیمی ترین شرکت سرمایه‌گذاری بازار به دو هفته آینده موکول شد. در گروه کامپیوتری افرانت برنامه افزایش سرمایه خود را اعلام کرد. براساس پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده، سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۲۵ میلیارد ریال (معادل ۲۵ درصد) افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته برای جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و اصلاح ساختار مالی شرکت انجام می‌شود. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری متعادل با شاخصی منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۵۴۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۵۴میلیارد تومان بالغ شد.