در مجموع طی معاملات روز سه‌شنبه، فعالان بازار شاهد جابه‌جایی حدود ۲۰۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲۷۴ میلیارد تومان در بازارهای چندگانه فرابورس بودند. از این میزان بازارهای اول و دوم در مجموع دادوستد ۱۴۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۳۸ میلیارد تومان را به خود اختصاص دادند. بیشترین رشد قیمت در این روز به نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بینالود، تولید و صادرات ریشمک، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و کشت و صنعت قیام اصفهان رسید. در آن سوی بازار اما نماد معاملاتی شرکت‌های زرین معدن آسیا، افرانت، هتل پارسیان کوثر اصفهان و شیر پاستوریزه پگاه گلستان شاهد بیشترین کاهش قیمت روزانه بودند.

فرابورس ایران روز سه‌شنبه برای پنجمین روز متوالی شاهد تغییر مالکیت به سمت معامله‌گران عمده بازار بود. به این ترتیب دیروز شاهد تغییر مالکیت حدود ۱۰میلیون سهم به ارزش حدود ۲۴۵ میلیون تومانی به نفع معامله‌گران حقوقی بود. در این میان نماد معاملاتی شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود بیشترین مشارکت بازیگران حقیقی را به خود دید. بررسی تغییر مالکیت این شرکت طی روز معاملاتی گذشته حکایت از جابه‌جایی حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم «زبینا» به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بازیگران حقوقی به حقیقی دارد. پس از آن نیز «ریشمک» شاهد بیشترین تغییر مالکیت به نفع معامله‌گران حقیقی به ارزش ۶۲۰ میلیون تومان بود. در آن سوی بازار نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی شاهد بیشترین تغییر مالکیت سهام به نفع حقوقی‌ها بود. بر این اساس دیروز حدود ۴ میلیون سهم «سمگا» به ارزش ۷۹۵ میلیون تومان از سبد سهام معامله‌گران حقیقی به پرتفوی حقوقی‌ها منتقل شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز دیروز حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ورقه به ارزش ۲۱۴ میلیارد تومان در ۸۸۴ نوبت معاملاتی مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در این روز شاهد معامله حدود ۹۸۶ هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در ۷۶۳ نوبت معاملاتی به ارزش ۸۰۸ میلیارد تومان بودیم. «اخزا»ها در این روز در محدوده قیمتی ۵۸ تا ۹۹ هزار تومان نوسان کردند. بیشترین رشد قیمت در این روز به «اخزا۶۱۰» اختصاص پیدا کرد. متوسط نرخ سود موثر اسناد خزانه اسلامی در سطح ۸/ ۲۷ درصد قرار گرفت.